نتایج تحقیقات محققان دانشگاه پیترزبورگ پنسیلوارنیا حاکی از آن است که اضافه وزن زنان در جوانی یا در سنین بالاتر موجب افزایش احتمال ابتلای آنان به سرطان تخمدان می شود. این محققان بامطالعه بر روی 2110 فرد سالم و مبتلا به سرطان تخمدان دریافتند که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که در سن 18 سالگی و بالاتر از آن چاق بودند، نسبت به زنان لاغرتر، افزایش می یابد.

این دانشمندان هم چنین دریافتند، احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که زایمان نکرده اند و دارای اضافه وزن نیز هستند نسبت به زنان لاغر 5/2 برابر بیش تر است. افزایش چربی بدن در زنان میزان استروژن و هورمون جنسی مردانه را بالا می برد که این افزایش موجب وسعت تومور تخمدان می شود.

آب انار و سرطان پروستات

مطالعات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد، نوشیدن روزانه 230 گرم آب میوه، مخصوصاً آب انار، می تواند پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد. این محققان با کنترل سرعت، عود مجدد و پیشرفت سرطان دریافتند، بیمارانی که آب انار می نوشند 54 طول می کشد تا مجدداً بیماری عود کند. در حالی که در بیمارانی که فقط جراحی می شوند و یا تحت هورمون درمانی یا شیمی درمانی قرار می گیرند سرعت بازگشت بیماری 15 ماه است.

با توجه به گفته این دانشمندان در توصیه به مصرف آب انار می توان سرعت بازگشت را به تاخیر انداخت و از نیاز به سایر درمان ها و اثرات جانبی آن ها کاست. به نظر این محققان آب انار حاوی مواد شیمیایی است که تخریب سلولی را کاهش داده و سلول های سرطانی را می کشد و به مردان کمک می کند تا بیش تر زنده بمانند.