وقتی همه چیز ممنوع است چه فرقی می کند ؟

شما با خوب خوردن و درست مصرف کردن، از همه نظر احساس بهتری کرده و در مقابل انواع بیماری ها مقاوم می شوید. خوب خوردن، میزان انرژی را در حد مطلوب و بالا نگه می دارد، و کمک می کند که شب ها خوب بخوابید.

خانم ها باید به خاطر داشته باشند که اگر خوب خوردن را یاد نگیرند. همیشه نسبت به مشکلات هورمونی شدیداً با آسیب پذیر خواهند بود. در حالی که همه انسان ها، خصوصاً خانم ها، به میزان زیادی غذای خوب نیاز دارند، احتیاجات ما به مواد مغذی باسِن، شیوه زندگی و سوخت و ساز فردی تغییر می کند، مشکلات خاص سلامتی و هورمونی انعکاسی است از نیازهای مخصوصی که شاید تا به حال برطرف نکرده اید. انتخاب رژیم غذایی مخلوط می تواند تدبیری باشد. برای همگان، اما باید روی غذاهایی که به خصوص از لحاظ مواد مغذی غنی هستند تأکید کرد، تا به رفع عدم تعادل هایی که حس می کنید و مشکلاتی که شاید با آن رو به رو کمک کند. اگر علایم بیماری ناشی از هورمونی شما ناراحت کننده است، می توانید از مکمل های معینی که در فصول بعدی با آن ها آشنا خواهید شد. بهره جویید. ولی وقتی به تعادل تغذیه ای و شناخت کافی بهتری دست یافتید. دیگر به آن ها نیز احتیاجی نخواهید داشت. نیازهای شما هرچه می خواهد باشد.

برای سلامت هورمونی بهترین رژیم غذایی، از غذاهای کامل ارگانیک تشکیل می شود.

غذاهای ارگانیک را کشاورزانی تولید می کنند که برای ازدیاد محصول از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نمی کنند، این نوع غذاها منابع غنی مواد مغذی هستند و حاوی مقادیر بالاتری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند با مصرف غذاهای ارگانیک احتمال ابتلاء به سوء تغذیه خیلی کمتر می شود. غذاهای کامل غذاهایی هستند که در حالت طبیعی خود، حاوی تمام مواد مغذی گیاهانی است که از آن استخراج شده اند.

در فرآیند به عمل آوردن غذا، بعضی از بهترین قسمت های آن را جدا می کند که در بیش تر موارد با مواد شیمیایی جایگزین می شوند که اغلب برای سلامتی مضر هستند.

به طور کلی، غذای کامل، با داشتن لایه های بیرونی به احتمال زیاد قهوه ای رنگ است، در حالی که نوع عمل آورده شده مشابهش به دلیل تصفیه سفید است.

برای متعادل نگه داشتن سوخت و ساز کل بدن، به تمام مواد نیاز است و اگر در یکی کمبود داشته باشید هورمون ها ممکن است به طور غیر مستقیم آسیب ببینند بعضی از مواد مغذی معین، اهمیت ویژه ای دارند از جمله آن ها می توان ویتامین های خانواده B به خصوص پیریدوکسین یا ویتامین B6 و ویتامین های A، C، E و عناصر مهم مانند : منیزیوم، پتاسیم، کروم، بور، روی، ید، آهن و اسیدهای چرب ضروری را نام برد. باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از تمام این مواد مغذی میکرو می باشد.