آمادگی برای تشکیل خانواده

در کلاس های بارداری نحوه بچه داری و زایمان به خوبی آموزش داده می شود. بنابراین، این نوع کلاس ها برای والدینی که برای اولین بار بچه دار می شوند، بسیار سودمند خواهد بود. زیرا اطلاعات به دست آمده توسط این کلاس ها نه تنها باعث ایجاد اطمینان و راحتی در زایمان می شود، بلکه والدین را به خوبی برای مراقبت های لازم بعد از تولد کودک آماده می سازد.

کارکرد کلاس ها شامل 3 مرحله است :

  1. کلیه مراحل بارداری و تولد در این کلاس ها آموزش داده می شود. آموزش ها شامل شناخت آناتومی و فیزیولوژی دستگاه مونث و تغییرات فیزیولوژیک و طبیعی دوران بارداری خواهد بود.

این کار باعث می شود که شما درک واضحی از آنچه در دوران بارداری برایتان ایجاد می شود، داشته باشید و بدانید که چرا چنین تغییراتی را بدنتان دارد. مدرس کلاس های بارداری در ارتباط با مراحل زایمان، تولد و بهبودی پس از زایمان با شما صحبت خواهد کرد. او توضیح خواهد داد که چه نوع روش های طبی مورد نیاز است و به چه دلیل احتیاج به این اطلاعات دارید.

  1. در این کلاس ها تکنیک های شل و سبک سازی بدن، تنفس و تکنیک های ورزشی آموزش داده می شود که می توانند به کنترل دردهای زایمانی و ایجاد اطمینان بیشتر کمک کنند. در اصل قبل از شروع دردها- زوجین آمادگی با این دردها را پیدا می کنند.

زوجین به خاطر می سپارند که هنگام زایمان، این بدن است که نقش فعالی دارد و نه مغز. بنابراین هر آنچه که باعث تقویت بدن می شود، می تواند مفید باشد. همسرتان نیز می آموزد که چگونه در هنگام زایمان از شما حمایت کند و چطور جهت کاهش درد زایمان شما را ماساژ دهد.

  1. بالاخره توصیه های لازم در ارتباط با شیردهی و سایر نکات مراقبت از کودک، به صورت علمی شامل حمام کردن، لباس پوشاندن، تعویض کهنه و درست کردن شیر خشک آموزش داده می شود.