احساسات متناقض

حتی با تصور تمام جنبه های مثبت در ارتباط با بارداری، بازهم وجود احساسات متناقض طبیعی است.

در یک زمان ممکن است از آمدن کودکی جدید به خانه به شگفتی در آیید و در دقیقه بعد از مسئولیت جدید خود به هراس آیید.

مادر شدن همراه با تغییرات روحی و روانی زیادی است. پس باید حتماً درباره ترس و نگرانی خود با همسر و یا پزشک خود بحث و گفتگو کنید.

اولین و مهمترین نکته روانشناسی، قبول کامل حاملگی توسط مادر است. زیرا مادرانی وجود دارند که در ابتدای بارداری نگرانی زیادی در ارتباط با بارداریشان ندارند اما به محض آن که با بزرگی شکم وجود کودک واضحتر می شود، احساسات آنها نیز تغییر می کند؛ لذا با یک بحران روبرو می شوند.

بنابراین شما و پدر کودک حتماً باید درباره بارداری و نتیجه آن به خوبی فکر کنید؛ به خصوص اگر تابه حال در ارتباط با بچه دار شدن احساسات خیلی نرم و خیالی داشتید؛ همانند یک کارت پستال که در آن سه فرد خوشبخت قرار می گیرند.

احساسات متناقص در دوران بارداری زمانی ایجاد می شود که مطمئن شوید قبول مسئولیت جدید واقعی است و شما بخشی از آزادی خود را از دست می دهید. اجازه بدهید تا شما را مطمئن سازم این احساس شما کاملاً طبیعی است و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

این امر نشان می دهد که شما خود را به خوبی برای قبول وضعیت جدید آماده ساخته اید. و مثل سایر افراد که با تولد کودکشان دچار شک و هیجان می شوند، مضطرب نخواهید شد.