G نقطه ای است در مهبل، محل قرار گیری آن تقریبا در عمق دو سوم قدامی(سقف) مهبل است، نام اصلی این نقطه گرافنبرگ است.این نقطه برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ توسط دکتر ارنست گرافنبرگ توصیف شد بسیاری بر این عقیده اند که این نقطه در ارگاسم نقش مهمی دارد.

جی اسپات به عنوان نقطه گرافنبرگ نیز شناخته می شود که ناحیه محرک احساسات جنسی درون واژن است. ناحیه محرک احساسات جنسی ناحیه ای از بدن است که نسبت به تحریکات جنسی حساس است. برخی از افراد گزارش می دهند که تحریک این ناحیه باعث انزال آنها یا تولید روان سازهای طبیعی واژن، بیش از حد معمول می شود. برخی دیگر می گویند که باعث ارگاسم شدیدتری می شود، یا رسیدن به ارگاسم از دخول واژنی را ممکن می کند.

پاسo افراد به تحریک جی اسپات متفاوت است. بعضی از خانم ها نمی توانند نقطه جی را پیدا کنند، یا فکر می کنند آن را ندارند. برخی دیگر تحریک این ناحیه را ناخوشایند و دردناک می دانند. برخی ادعا دارند که نقطه جی اسپات شکل متفاوتی از لذت شدید را ایجاد می کند که آن را از طریق دیگر شکل های تحریک تجربه نکرده اند.

نقطه جی اسپات در زنان کجاست؟

گزارشاتی که افراد مختلف در مورد محل جی اسپات می دهند، کمی با هم متفاوت است. با این حال، تقریباً همه می گویند که آن را در دیواره بالای واژن احساس می کنند. جی اسپات 2 تا 3 سانتی متر درون واژن قرار دارد. برخی از افراد گزارش داده اند که این نقطه در هنگام لمس به شکل یک برآمدگی احساس می شود، یا اینکه برای حس کردن این ناحیه باید فشار زیادی به آن وارد کنند. برخی دیگر می گویند که هنگام لمس این ناحیه احساس نیاز به ادرار کردن پیدا می کنند، احتمالاً به این دلیل که در زیر مثانه قرار دارد. در نتیجه، ممکن است رفتن به توالت قبل از جستجوی جی اسپات مفید باشد.

پیدا کردن جی اسپات یا نقطه جی نیاز به آزمون و خطا دارد. برای اینکه شانس خود را بالا ببرید، می تواند موارد زیر را امتحان کنید:

انواع مختلفی از تحریکات مانند سخت، نرم، لرزش یا نوازش را امتحان کنید.

سعی کنید از اسباب بازی جنسی منحنی طراحی شده برای جی اسپات استفاده کنید.

برای دسترسی بهتر به آن نقطه، پوزیشن های رابطه جنسی خود را تغییر دهید.

فشار و تحریک را در چندین قسمت مختلف در بخش داخلی واژن اعمال کنید. به احساسات خوب و متفاوتی که بوجود می آید توجه کنید.

بدون همسرتان اقدام به کشف جی اسپات کنید. از آنجایی که این ناحیه می تواند حساس باشد و تحریک می تواند شدید باشد، شاید برای فرد آسانتر باشد که وقتی آن را کاملاً تحت کنترل دارد یک ریتم راحت را پیدا کند.

سایر مناطق حساس جنسی در زنان

برای اکثر خانم ها، حساس ترین و مهمترین ناحیه حساس جنسی کلیتوریس است. بیشتر زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک کلیتوریس دارند. از نظر برخی افراد، تحریک جی اسپات، به طور غیر مستقیم منجر به تحریک کلیتوریس یا ریشه های آن می شود که درون دیواره واژن گسترش پیدا کرده است. برخی از خانم ها همچنین از تحریک سینه یا نوک سینه لذت می برند یا انواع خاصی از تحریک روی کلیتوریس یا واژن را ترجیح می دهند. هر قسمت از بدن می تواند یک ناحیه حساس جنسی باشد و واکنش افراد به لمس متفاوت است. ارتباط زیاد و میل به آزمایش نقاط مختلف بدن می تواند در کشف مناطق حساس جنسی جدید و افزایش لذت به شما کمک کند.

نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم

هیچ روش یا سبک مشخصی وجود ندارد که برای همه موثر باشد. در عوض، رابطه جنسی سالم برای یافتن چیزهایی است که برای هر یک از زوجین بهتر است. افزایش ارتباط در حین و خارج از رابطه جنسی می تواند به بهبود تجربه جنسی برای همه کمک کند. افراد علاقمند به یافتن پوزیشن های جنسی که جی اسپات را تحریک کند در حالی که احتمال ارگاسم را نیز بالا ببرد، می تواند یک یا چند روش زیر را امتحان کنند:

پوزیشنی را انتخاب کنید که اجازه دخول از پشت را بدهد. در این حالت مرد باید پشت زن قرار بگیرد، در حالی که باسن زن به سمت بالا باشد. سعی کنید روی چند بالش تکیه بدهید. همچنین می توان با استفاده از ویبراتور یا محرک جی اسپات، نقطه جی را از پشت تحریک کرد.

به زن کنترل بیشتری برای تحریک بدهید. هنگامی که زن رو قرار می گیرد، می تواند جهت و شدت تحریک را کنترل کند و رسیدن به جی اسپات را آسان تر کند.

از ویبراتور یا دست برای تحریک کلیتوریس در هنگام رابطه جنسی همراه با دخول استفاده کنید.

رابطه جنسی دهانی را اضافه کنید. زنانی که همسر آنها رابطه جنسی دهانی روی آن انجام می دهند، بیشتر به ارگاسم می رسند. همسر شما می تواند در همان زمان از انگشتان دست برای تحریک جی اسپات استفاده کنید.

تحقیقات و نظرات فعلی در مورد جی اسپات

تحقیقات علمی داده های قطعی یا ثابت در مورد جی اسپات ارائه نداده است. برخی از مقالات مطالعاتی، که بیشتر آنها نویسندگان مرد هستند، اصرار دارند که نقطه جی اسپات وجود ندارد، و زنانی که ادعا می کنند این نقطه را دارند، دچار اشتباه در تجربه خود هستند. تجزیه و تحلیل متون علمی در مورد جی اسپات در سال 2012، داده های موثری را برای پشتیبانی از وجود جی اسپات و تعیین کردن یک مکان خاص و ثابت برای آن پیدا نکرد. اگرچه، این مطالعه نشان داد در بیشتر زنان جی اسپات وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2010 همچنین به تجربیات زنان در مورد جی اسپات پرداخت. محققان به بررسی تجربیات 1804 زن دو قلو درباره جی اسپات پرداختند. در کل 56% از آنها گزارش دادن که جی اسپات دارند. با این حال، محققان تاثیرات ژنتیک را بررسی کردند و دریافتند در دو قلوهایی که شباهت ژنی زیادی به هم داشتند، احتمال بیشتری برای داشتن جی اسپات در هر دو وجود نداشت. این یافته ها نشان می دهد که عوامل دیگری در پیدا کردن جی اسپات و یا تعیین نقطه ای به عنوان نقطه G نقش دارد.

نویسندگان این مطالعه، یافته ها را تفسیر کردند به این معنی که هیچ اساس فیزیولوژیکی برای جی اسپات وجود ندارد. با این حال، این نتیجه گیری به معنای توجه نکردن به نظرات و تجربیات اکثر شرکت کنندگان در مطالعه است. مقاله ای در سال 2010 در مجله پزشکی جنسی، به نظرات متضاد چندین متخصص پرداخت. یکی از متخصصان استدلال کرد که این ناحیه می تواند متغیر باشد، به طور بالقوه توضیح داد که چرا برخی قادر به پیدا کردن آن هستند، در حالی که برخی دیگر آن را پیدا نمی کنند. برخی دیگر ادعا دارند این نقطه وجود ندارد.

اکثر مطالعات علمی نتوانسته اند به طور مداوم جی اسپات را پیدا کنند. مشخص نیست که آیا این بخاطر مشکل بودن پیدا کردن نقطه جی است یا به این دلیل که وجود ندارد. با توجه به این که تعداد زیادی از زنان به طور مداوم اظهار به داشتن نقطه G دارند، با این حال، مطالعاتی که وجود آن را رد می کنند ممکن است خیلی زود به نتایج غیر قابل انکار برسند.