به گزارش پایگاه خبری مه شو؛ نزدیکی و رابطه زناشویی در دوران قاعدگی در دین اسلام نهی شده است . نزدیکی و برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی خطرات و عوارضی دارد  در رابطه جنسی متوجه سلامتی زوجین می شود و به همین دلیل رابطه جنسی یا نزدیکی در این دوران ممنوعیت دارد . در این بخش از سلامت و رابطه جنسی شما را با عوارض رابطه جنسی در دوران قاعدگی آشنا خواهیم نمود.

 

نزدیکی در روز آخر پریود

مضرات نزدیکی کردن زوجین در دوران قاعدگی و پریود 

رابطه جنسی  در دوران قاعدگی عوارضی را برای زنان در پی دارد که این عوارض عبارتند از:

1. نزدیکی در دوران قاعدگی موجب افزایش میزان و شدت خونریزی می شود.

2. برقراری رابطه جنسی در قاعدگی به دلیل باز بودن دهانه رحم سبب افزایش شانس ابتلا به عفونت می شود.

3. قاعدگی ممکن است یکی از عوامل بیرون ریختن تبخال های تناسلی در زنان باشد.

4. یکی از مهمترین عوارض نزدیکی در پریود یا همان قاعدگی عفونتهای شدید رحمی به خصوص آندومتریوز می باشد.

نزدیکی در روز آخر پریود

نزدیکی در دوران پریود یا قاعدگی موجب چه می شود؟

5. قاعدگی موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های مسری عفونی میشود زیرا خون محیط مناسبی برای حضور و رشد و انتقال عوامل بیماری زاست. بنابراین درصورت آلودگی یکی از طرفین به یک عامل عفونی میکروبی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تب خال) امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش می یابد.

 

6. رابطه جنسی حین قاعدگی ابتلا به عفونت های کلامیدیایی را افزایش می دهد.

7. رابطه جنسی حین قاعدگی به خودی خود منجر به عفونت و التهاب لگنی نمی شود اما در صورتی که طرفین رابطه آلوده به عفونت باشند این عفونت منتقل می شود.

 

نزدیکی در روز اول پریود

تاثیر نزدیکی حین قاعدگی بر شدت و مدت زمان خونریزی پریودی

اگر زوجین در دوران قاعدگی اقدام به نزدیکی کنند ، مدت زمان در خانم ها کاهش پیدا می کند زیرا انقباضات رحمی ناشی از ارگاسم افزایش می یابد و دیواره های رحم زودتر ریزش می کند و عادت ماهانه زودتر از موعد مقرر پایان می یابد.

 

نزدیکی در زمان قاعدگی سبب افزایش میزان خونریزی قاعدگی می شود . افزایش خونریزی از علائمی است که زنان نزدیک به یائسگی را تشویق به عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم می کند. افرادی که در قاعدگی مقاربت نمی کنند کمتر تحت عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم قرار میگیرند.

 

اما نتایج تحقیقات نشان داده است که هیجانات جنسی و ارگاسم به کاهش دردهای رحمی حین قاعدگی کمک می کند و در کم کردن درد های عادت ماهانه مفید است.

 

نزدیکی روز ششم پریود

نزدیکی و رابطه جنسی دهانی در زمان قاعدگی و پریود

تعداد محدودی از زوجین در دوران قاعدگی اقدام به سکس دهانی می کنند. رابطه جنسی دهانی در این دورن منعی ندارد و امکان پذیر می باشد اما بهتر است از آن به علت انتقال عوامل بیماری زا و مسائل بهداشتی صرف نظر کرد.

 

در زمان قاعدگی احتمال بارداری صفر است و در این زمان نیاز به استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری نیست بنابراین زوجین بدون نگرانی می توانند اقدام به نزدیکی و مقاربت کنند .

 

نزدیکی در دوران قاعدگی از پشت

برقراری رابطه جنسی و نزدیکی در دوران قاعدگی و پریود چطور و چگونه؟

ارتباط جنسی به صورت دخول و مقاربت در دوران قاعدگی و عادت ماهیانه مجاز نیست و به همین علت باید برای ارضا جنسی به فکر دیگری بود. زوجین در دوران عادت ماهیانه از نظر محدودیت با شرایطی شبیه به دوران نامزدی مواجه هستند؛ در حالی که زوجین در آن دوران هنوز رابطه کامل جنسی را تجربه نکرده بودند.

 

رابطه جنسی در دوران پریود و قاعدگی باید بدون دخول انجام شود و بهترین راهکار برای رسیدن به ارگاسم بدون نیاز به مقاربت از طریق انجام نوازش های اندام جنسی است . در زمان قاعدگی باید زوج برای ارضای جنسی بانو کلیتوریس یا چوچوله را لمس و نوازش کند و مرد نیز باید با مالش آلت تناسلی خود به بدن همسرش به ارگاسم برسد.

 

رابطه مقعدی در زمان پریود

اغلب زنان در دوران قاعدگی به لمس اندام های بدن خود حساسند و واکنش نشان می دهند بهتر است برای تحریک زن در این دوران از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و برای او هدیه بخرید و نامه عاشقانه بنویسید ، و به طور کلی با او به عشق بازی بپردازید.

زنان نیز باید در این دوران به همسرشان توجه نشان دهند و سعی نمایند او را به اوج لذت جنسی برسانند زیرا نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنش های جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم در یک زوج و به طور کلی موجب خیانت زوج گردد.