mahsho asn

مه شو: داشتن ناخن های زیبا و آراسته در زیبایی شما مؤثر است. نکات مهمی در ارتباط با نگهداری و داشتن ناخن های زیبا وجود دارد که در اینجا به ذکر آنها خواهیم پرداخت:

1- چنانچه ناخن های دست شما هم اندازه و یکدست نیستند و کوتاه و بلند هستند از لاک هایی به رنگ صدفی و صورتی و یا رنگ های روشن خودداری نمایید زیرا رنگ های روشن نواقص ناخن ها را بیشتر نمایان خواهند کرد.

2- برای داشتن لاکی که غاظت نداشته باشد شیشه لاک را هرگز تکان ندهید. قبل از لاک زدن کافیست که فقط یک بار شیشه را سر و ته کنید و بعد آن را در کف دست به آرامی بچرخانید.

3- برای داشتن لاکی با دوام بهتر است که در آنها را بخوبی بسته و داخل یخچال قرار دهید. بدین شکل لاک خود را به مدت طولانی تری حفظ خواهید کرد.

4- کوتیکول ناخن های خود را همیشه تمیز نگه دارید زیرا این امر موجب حفاظت از طبقه ی زیرین ناخن ها می گردد که مانند سدی در مقابل باکتری های مزاحم عمل خواهد کرد. در حمام زیر دوش به آرامی با لیف صورت خود، کوتیکول ناخن را تمیز نمایید.

5- مانند مو و پوست، ناخن هم باید در برابر نور خورشید محافظت شوند؛ بنابراین، از یک پوشش حاوی فاکتورهای ضد آفتاب استفاده کنید. با انجام این عمل رنگ لاک ناخن نیز تغییر نخواهد کرد.

6- برای از بین بردن عیوب و لکه های ناخن به کمک یک برس یا فرچه ی مناسب و تمیز لب و استون، سطح ناخن های خود را تمیز نمایید.

7- چنانچه سطح ناخن های شما دچار لک می باشد و قصد استفاده از لاک های رنگ روشن را دارید، 2 عدد قرص مخصوص تمیز کردن دندان های مصنوعی را در یک لیوان انداخته و سپس با کمک یک برس ، این محلول را بر روی ناخن های خود بمالید.در نهایت دست های خود را با آب ولرم بشویید.

8- استفاده از محصولات ویژه تخصصی مانند پوشش پایه و پوشش خارجی برای مقاصد خاصی است. پوشش اولیه و پایه حالت چسبندگی دارد و به عنوان فیکساتور یا استحکام کننده برای مینای ناخن ها عمل می کند. این پوشش از طرف دیگر مانع از لک شدن ناخن هایی می شود که لاک تیره رنگ دارند. یک پوشش خارجی که دیرتر خشک می شود به سطح ناخن ها حفاظ پوششی می دهد.