مه شو: بسیاری از افراد سوال می کنند علت اینکه در جوانی سریع تر وزن کم می کنیم و چربی های دور شکم در مدت زمان کوتاهتری آب می شوند چیست؟در زیر به 5 دلیل مهم برای این امر اشاره خواهیم کرد:

- با افزایش سن و ترشح کمتر هورمون رشد و جوانی، سرعت متابولیسم هم کمتر شده و در نتیجه ساخت ماهیچه ها در بدن روند کندتری داشته و نهایتا سلولهای چربی سخت تر و دیرتر آب می شوند.

- خواب نامنظم و ناکافی دلیل دیگری برای افزایش چربی های دور شکم و چاقی فرد محسوب می شود.زمانی که دیر وقت می خوابید و ساعات خواب و استراحت شما کافی نیست، علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن مختل می شود ،نظم طبیعی بدن نیز دچار بی نظمی شده و در این ساعات، معمولا بیشتر به خوردن مواد غذایی غیر ضروری دارید.همین عادت نادرست، به مرور چربی های دور شکم را سخت تر و مقاوم تر می کند.

- برخی از افراد برای کاهش وزن، فقط تمرینات هوازی را انجام می دهند.در حالی که اجرای تمرینات با وزنه و دمبل در کنار ورزش های هوازی، کمک موثری به کاهش چربی های دور شکم و تناسب اندام خواهد کرد.

-تا می توانید استرس را از خود دور کنید.استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود که نتیجه آن، افزایش چربی های بدن و تاخیر در عضله سازی خواهد بود. آرامش و آسودگی خیال، اندام شما را زیباتر و متناسب تر خواهد ساخت.

- و در اخر اینکه مراقب تغذیه خود باشید.مصرف غذاهای فرآوری شده، باعث چاقی مفرط ، افزایش چربی های اطراف شکم و عدم تناسب در اندام فرد می شود و سلامتی بدن را به مخاطره خواهد انداخت.

با رعایت این نکات و سعی در سالم زندگی کردن، علاوه بر حفظ سلامتی و شادابی بدن، اندامی خوش فرم و زیبا داشته باشید و از چربی های دور شکم خلاص شوید.

زیبا باشید.