مه شو: اغلب افراد پس از گذشت زمان کوتاهی پس از غذا خوردن باز احساس گرسنگی می کنند که بیشتر مواقع علت این امر، برخی از ترکیبات غذایی هستند که موجب می شوند بدن ما حس سیری پیدا نکند.

به عنوان مثال نوشیدنی های شیرین، انواع نوشابه ها و آیس تی که قند بالایی دارند باعث می شوند فرد حتی پس از سیری کامل هم سراغ غذا برود. در واقع، قند موجود در اینگونه مواد غذایی بر هورمون سیری تأثیر گذاشته و مغز را گمراه می کند به طوریکه فرد باز میل به غذاخوردن دارد که نتیجه این امر رساندن کالری بیشتر به بدن و در نتیجه چاقی می باشد. بنابراین، توصیه می شود مصرف این مواد غذایی را بسیار کاهش دهید.

غذاهای کنسرو شده حاوی ماده شیمیایی به نام بیسفنول هستند که با ورود این ماده به بدن، هورمون سیری یا لپتین بطور ناگهانی کاهش می یابد که این امر نیز به نوبه خود باعث گرسنگی و رساندن مواد غذایی بیشتر به بدن و در نتیجه چاقی می گردد. از طرف دیگر اینگونه غذاهای کنسرو شده دارای نمک زیادی هستند که دلیل دیگری برای حذف غذاهای کنسرو شده می باشد.

حتما صبحانه خود را به طور کامل میل نمایید. افرادی که صبحانه خود را بطور کامل و مفصل می خورند، در طول روز سطح قند و انسولین خون آنها کمتر افزایش می یابد و در نتیجه این امر حس گرسنگی به فرد دست نخواهد داد.

به میزان کافی آب بنوشید زیرا زمانی که بدن در معرض کم آبی قرار می گیرد حس گرسنگی به شما دست می دهد. بنابراین،بیشتر مواقعی که حس گرسنگی می کنید اگر آب بنوشید حس گرسنگی شما برطرف می گردد.

همیشه سعی کنید با سبزیجات برگ سبز مانندکاهو، انواع کلم، کرفس و اسفناج برای خود سالاد درست کنید زیرا این گروه غذایی دارای انواع ویتامین های گروه B هستند. وجود این ریز مغذی ها در سبزیجات باعث می شود که آنها از جمله خوراکی های ضد چاقی تلقی گردند. از طرف دیگر سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین K هستند که این ویتامین می تواند سطح انسولین خون را متعادل کرده و حس گرسنگی را کاهش دهد.

چنانچه پس از مصرف غذاهایی که حاوی کربوهیدرات بالایی هستند چای سیاه مصرف نمایید موجب می شود که قند خون تا مدت دو ساعت و نیم پس از صرف غذا فقط معادل 5 تا 10 درصد افت کند. که در نتیجه این عمل فرد مدت طولانی تری حس سیری خواهد کرد. البته این نکته را بخاطر بسپارید که نوشیدن چای پس از غذا موجب کم خونی فقر آهن می شود.