ویتامین B :

بسیاری از ویتامین های گروه B به رشد مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کنند .

ویتامین B3 به گردش فولیکول های مو کمک می کند و در نتیجه باعث بهبود در رشد موهای صورت می شود. همچنین این نوع ویتامین به سنتز هورمون کمک می کند. بسیاری از اوقات عدم تعادل هورمونی علت ریزش و در نتیجه کاهش مو و ریش می شود.

منابع غذایی که دارای ویتامین B هستند عبارتند از گوشت خوک، ماهی ها، جیگر، مرغ، توت فرنگی و بادام زمینی. B5 دسته ی مهم دیگری از ویتامین های B است. اسید پانتوتنیک B5 مانع از زود سفید شدن مو و ریزش مو می گردد. B5 همچنین به تعادل هورمون ها کمک می کند .

اسید پانتوتنیک در ماست، ذرت، کلم بروکلی، دانه آفتابگردان و قارچ وجود دارد. B7 یا بیوتین نوعی از ویتامین های مهم است که به رشد مو کمک می کند..

بیوتین به ویژه برای رشد مو حیاتی است. اگر هدف شما رشد ریش هایتان است باید این ویتامین در رژیم غذایی شما وجود داشته زیرا باعث تولید کراتین مو می شود. برخی از منابع حاوی بیوتین عبارتند از زرده تخم مرغ، ماهی، حبوبات، نان، جوانه گندم و صدف.

بنابراین، برخی از تغییرات در رژیم غذایی با اضافه کردن موادی که سرشار از ویتامین هایی هستند که در بالا ذکر شده اند می توانند ایجاد شوند . خوردن این مواد غذایی به طور منظم باعث بهبود رشد ریش مردان می گردد.