همه ی بانوان می خواهند پوستی صاف و نرم داشته باشند زیرا در جوامع مختلف زن نشانه ظرافت و زیبایی است. رفع موهای زاید نیازمند صرف هزینه های گزاف است و شما نیز چاره ای ندارید زیرا برای از بین بردن بوی بد بدن خود باید موهای زاید را در برخی نواحی بدن همانند زیر بغل ، دست ها و پاها از بین ببرید. پس اگر تصمیم به از بین بردن دائمی موهای زاید گرفته اید و بدنبال روش ها و تکنیک های گوناگون نظیر لیزر ، الکترولیز و اپیلاسیون هستید بهتر است دست نگه دارید و مقاله روبرو را مطالعه کنید. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با روش های خانگی رفع موهای زاید آشنا کنیم.

ـ پاپایا ، ژل آلوئه ورا و روغن خردل

ـ آرد 3 قاشق غذاخوری ـ ژل آلوئه ورا 4 قاشق غذاخوری ـ روغن خردل 2 قاشق غذاخوری ـ روغن اسطوخودوس ( اختیاری ) ـ دو قطره و یا یک قاشق غذاخوری پودر پاپایا ـ پودر زردچوبه یک چهارم قاشق غذاخوری

تمام این مواد را باهم مخلوط می کنید تا یک خمیر بدست آورید. سپس آن خمیر را در جهت مخالف از مو به بخشی از بدن خود می مالید.

ـ زردچوبه

در یک مدت طولانی از زردچوبه برای سلامت پوست استفاده می شد. زردچوبه خاصیت ضدباکتریایی ، ضد التهابی و رفع مو را دارا می باشد.

ـ 1 یا 2 قاشق غذاخوری زردچوبه ـ آب یا شیر برای ایجاد خمیر

پودر زردچوبه را با آب یا شیر مخلوط می کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. سپس این خمیر را به صورت خود می مالید و می گذارید به مدت 20 دقیقه بماند تا خشک شود سپس آن را با آب گرم بشویید.

ـ مخلوط شکر و لیمو

شکر را با آب مخلوط کنید بعنوان یک لایه بردار فوق العاده عالی عمل می کند کمی آبلیمو نیز به این مخلوط اضافه نمایید.

ـ 2 قاشق غذاخوری شکر ـ 2 قاشق چایخوری آبلیموی تازه ـ 10 قاشق غذاخوری آب

شکر ، آب و آبلیمو را باهم مخلوط کنید. شکر در آب حل می شود. از ناحیه پیشانی که رشد مو است آن را به صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را به آرامی بشویید. این کار را 2 تا 3 مرتبه در هفته انجام دهید.

ـ پاپایای خام

ثابت شده است که پاپایا یک آنزیم فعال است و در شکستن و ازبین بردن فولیکول های مو موثر واقع می شود. نه تنها این موضوع سبب کاهش رشد مو می شود بلکه مانع از پوسته پوسته شدن پوست شما نیز می شود.

ـ یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه ـ 1 تا 2 قاشق غذاخوری پاپایای خام پوست میوه پاپایا را بکنید و آن را رنده کنید سپس پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. این خمیر را بر روی صورت خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید. می توانید این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید.