یافته های محققان دانشگاه وین استیت میشیگان حاکی است که چاقی بیش از آسم بربارداری تأثیر می گذارد. این محققان با مطالعه روی 2500 زن که 1700 نفر آن ها قبلاً به اسم مبتلا بودند و از این تعداد 30/7 درصد آن ها چاق بودند دریافتند، احتمال زایمان به شیوه سزارین در زنان چاق صرفنظر از بیماری آسم آن ها 60 درصد بیش تر است.

هم چنین احتمال افزایش فشارخون حاملگی در این زنان 70 درصد بیش تر بوده و این زنان نسبت به زنان سالم 4 برابر بیش تر در معرض ابتلا به بیماری های مرتبط به دوران بارداری قرار دارند.

پیشگیری از سرطان با مصرف هویج

محققان دانشگاه نیوکاسل انگلستان اعلام کردند. هویج حاوی ماده ای به نام فالکارینول است که احتمالاً در پیشگیری از بروز سرطان موثر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم و زیاد هویج، خطر ابتلا به سرطان های مختلف را تا حدود 4 درصد کاهش می دهد. یافته های جدید نشان می دهد که تمام این اثرات محافظتی هویج در برابر بدخیمی ها، ناشی از همان ماده فالکارینول است. پژوهشگران معتقدند مصرف منظم هویج و سایر سبزیجات و میوه ها می تواند نقش قابل توجهی در پیشگیری از بدخیمی ها داشته باشد. این اثر جدا از اثراتی است که به علت ویتامین ها و مواد مغذی موجود در این غذاها حاصل می شود.

چاقی عامل نارسایی کلیه

براساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیسکو، چاقی موجب ابتلای افراد به مرحله پایانی بیماری کلیه یا نارسایی این عضو می شود. این دانشمندان با 26 سال مطالعه و بررسی قد و وزن بیش از 320000 نفر دریافتند، خطر ابتلا به نارسایی کلیه در میان افراد چاق نسبت به کسانی که وزن طبیعی دارند بیش تر است و در اشخاصی که اضافه وزن بیمار گونه دارند، احتمال ابتلا به نارسایی کلیه 70 درصد افزایش می یابد.

تاکنون فشارخون و دیابت به عنوان عوامل خطر ابتلا به نارسایی کلیه مطرح بودند ولی این اولین بار است که دانشمندان دریافتند که چاقی به تنهایی و حتی بدون دخالت فشارخون و دیابت که معمولاً با چاقی ارتباط دارند می تواند تا این حد در ایجاد نارسایی کلیه دخیل باشد.