همه خانم ها در آرزوی داشتن ناخن های سفت و براق هستند. برای دسیابی به این خواسته هزینه‌های سنگینی صرف مانیکور ناخن‌ها می‌کنند. از آنجا که شکنندگی ناخن ها ناشی از کمبود مواد مغذی است، در این مطلب چند مورد دستور العمل خانگی و طبیعی و فاقد مواد شیمیایی برای تقویت ناخن های ترد وشکننده آورده شده است.

                                                 9oic

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

مخلوط یه قاشق روغن زیتون و چند قطره آبلیمو دارای مواد مغذی مورد نیاز ناخن ها است. این مخلوط را روی ناخن ها ماساژ داده و یک شب استراحت دهید. استفاده از روغن زیتون و آبلیمو دو بار در هفته تاثیر به سزایی در استحکام ناخن ها دارد.

روغن درخت چای و ویتامین E

مخلوط روغن درخت چای و چند قطره ویتامین E یکی از بهترین راه های درمان برای رهایی از قارچ ناخن است. این مخلوط می‌تواند هر گونه عفونت موجود در ناخن‌ها را درمان کند. با ماساژ این ترکیب  روی ناخن ها حداقل دو تا سه بار درهفته، شاهد تغییرات محسوس در ناخن های خود خواهید بود.

آب و نمک دریا

نمک دریا کمک می کند تا ناخن های سالمی داشته باشید و از بهترین درمان ها برای ناخن های ضعیف و شکننده است. دو قاشق چایخوری نمک دریا را با چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و به یک کاسه آب ولرم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ناخن هارا به مدت 10 دقیقه در این ترکیب نگه داشته سپس بشویید. برای دیدن نتایج بهتر، دو بار در هفته این دستورالعمل توصیه می‌شود.

ماساژ روغن نارگیل

روغن نارگیل همانطور که میدانیم برای پوست و مو بسیار مغذی و مفید است و مانند مرطوب کننده برای پوست و موی خشک عمل می‌کند. روغن نارگیل همچنین ماده‌ای معجزه‌آسا برای درمان ناخن ها و پیشگیری از امراض مختلف آنها است. خواص آبرسان روغن نارگیل کمک زیادی به درمان ناخن های شکننده و ترد می‌کند. ماساژ روغن نارگیل به مدت پنج دقیقه روی ناخن ها و تکرار آن دو تا سه بار در هفته، نتایج خوبی برای ناخن ها در پی خواهد داشت.

شیر و زرده تخم مرغ

دلیل عمده ضعیف و شکننده شدن ناخن ها، کمبود مواد مغذی است. زرده تخم مرغ و شیر نیز منبع غنی پروتئین و کلسیم است که به رفع مشکل کمک خواهد کرد. به همان اندازه که مخلوط این دو ماده مرموز به نظر می‌رسد، شگفت انگیز نیز است. این مخلوط ناخن‌ها را قوی‌تر کرده و از لایه لایه شدن و ترک خوردن ناخن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

نکات دیگر برای داشتن ناخن‌های قوی تر

  • کمبود مواد مغذی موجود در رژیم غذایی روزانه منجر به ضعف و شکنندگی ناخن ها خواد شد. استفاده از مواد مغذی سرشار از پروتئین، کلسیم، آهن، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و سایر مواد معدنی شمارا در داشتن ناخن های قوی کمک کرده و سلامت عمومی بدن را نیز تامین خواهد کرد.
  • از استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن به دلایل مشخص پرهیز کنید. چسب استفاده شده برای قرار دادن آنها روی ناخن، محیط مناسبی برای رشد قارچ ها و بروز عفونت های ناخن فراهم خواهد کرد.
  • بهتر است از استون برای پاک کردن لاک کمتر استفاده شود. زیرا باعث خشکی ناخن شده و باعث ضعف و شکنندگی آن خواهد شد.
  • استفاده از یک مرطوب کننده مناسب به طور مداوم برای تغذیه ناخن‌ها بسیار موثر است.