یکی از موارد موثر در زیبایی داشتن مژه های بلند و پرپشت است. اگر فکر می کنید چاره مژه های کوتاه و کم پشت فقط استفاده از لوازم آرایشی و مژه مصنوعی است،سخت در اشتباه هستید. محلول ها و روغن های زیادی وجود دارند که به راحتی در خانه می توانید رشد مژه های خود را سرعت بخشیده و آنها را پرپشت کنید. برای این کار نیازی به تغییر در سبک زندگی یا رژیم غذایی نیست. فقط کافی است از روغن ها و محلول های گفته شده سه ماه به طور مداوم استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

1-روغن کرچک

همه ما می دانیم، روغن کرچک سبب افزایش رشد موها می شود. اما وقتی برای ابرو و مژه استفاده شود، روغن کرچک فاقد هگزان تهیه بفرمایید. هنگام استفاده از روغن کرچک توجه داشته باشید که به داخل چشم نفوذ نکند.

2-روغن رزماری و روغن نارگیل

از زمان های قدیم برای تمامی مشکلات ریزش مو، روغن نارگیل توصیه می شده است. در یک قاشق چایخوری روغن ارگیل چند قطره روغن رزماری ریخته و روی مژه های تمیز بزنید. سپس چشم ها را 30 دقیقه ببندید. بهتر است این ار هنگام خواب انجام شود و صبح از روی مژه ها شسته شود.

3-روغن زیتون

در استفاده از روغن ها باید صبور بود و حداقل یک ماه و بیشتر به طور مداوم از آنها استفاده کرد تا نتیجه دلخواه عاید شود. چند قطره روغن زیتون را با انگشتان خود روی مژه های تمیز و خشک ماساژ دهید و سپس بخوابید. از این روش می توانید دو بار در روز نیز استفاده کنید.

4-روغن ویتامین E

برند های زیادی از روغن ویتامین E در بازار موجود است. برای استفاده از آنها روی مژه ها توجه داشته باشید که تست حیوانی نداشته باشد و برای چشم مضر نباشد. با استفاده از انگشتان دست 5 تا 8 دقیقه روغن ویتامین E را روی مژه ها ماساژدهید. این کار بهتر است هنگام خواب انجام شودو تا صبح روی مژه ها بماند. توجه داشته باشید که صبح پس از بیدار شدن روغن را از روی مژه ها حتما بشویید.

5-ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از امن ترین روش های تقویت مژه ها است. ژل آلوئه ورا را به صورت تازه استفاده کررده و از برخورد آن با پوست اطراف چشم جلوگیری کنید. ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن جدا کرده و روی مژه ها زده و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب معتدل شستشو دهید.