بسیاری از افراد دارای نان های ترد و شکننده هستند به خصوص کسانی که سعی در بلند کردن ناخن ها دارند. برای این افراد ترفند هایی در این مطلب آورده شده که کمک می کند ناخن ها محکم و قوی تری داشته باشند. استفاده از لاک ناخن رو این چنین ناخن هایی اشتباه است و به ناخن اجازه تنفس نمی دهد. یکی دیگر از مشکلات ناخن های شکننده عدم مراقبت از کوتیکول ناخن است. مراقبت از کوتیکول از اقدامات اولیه پیشگیری از ناخن های شکننده و خشک است. اطمینان از آبرسانی و رطوبت کوتیکول ناخن بسیار مهم است.

1-استفاده از روغن ها و کرم ها برای نرم کردن و رطوبت رسانی به کوتیکول های ناخن از خشکی آنها جلوگیری می کند و باعث انعطاف پذیری آنها می شود. همچنین می توانید از یک نرم کننده لب نیز استفاده کنید.

2-سوهان کشی: هفته ای یک بار ناخن های خود را با استفاده از سوهان به اندازه مناسب برسانید. ناخن های بیش از حد بلند احتمال شکستی بیشتری دارند.

3-فرم ناخن: ناخن های گرد زودتر از ناخن های مستطیلی می شکنند. پس ناخن های خود را مستطیلی سوهان کشیده و لبه های آن را ضخیم نگه دارید.

4-صاف کردن: لبه های ناخن ها را با سوهان صاف کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچگونه شکستگی در لبه ها وجود ندارد.

5-پاکسازی: اطمینان حاصل کنید در زیر ناخن هایتان آلودگی جمع نشده باشد. ناخن های خود را همیشه پاکیزه نگه دارید و مانیکور خانگی انجام دهید.

6-خیساندن: ناخن هایتان را در مخلوط آب گرم و لیمو ترش نه دارید. این کار هم باعث پاکیزگی ناخن ها شده، هم رنگ زرد آنها را از بین می برد و هم یکی از راه های طبیعی محکم کردن ناخن ها است.

7-روغن زیتون: ماساژ روغن زیتون رو ناخن ها باعث داشتن ناخن های سالم تر و درخشنده تر خواهد شد. یکی از بهترین راه های رفع شکنندگی ناخن ها استفاد از روغن زیتون است.

8-روغن لیمو: چند قطره آب لیمو ترش را با روغن دلخواه خود مخلوط کرده و روی ناخن ها ماساژ دهید. هم دستان شما خوشبو و با طراوت شده و هم به ناخن ها آبرسانی خواهید کرد.

9-وازلین: برای رطوبت رسانی و افزایش انعطاف پذیری ناخن ها و جلوگیری از خشکی آنها می توانید از ماساژ وازلین نیز استفاده کنید.

10-روغن بادام: یکی از مهم ترین روغن ها برای سلامت پوست و مو و ناخن روغن بادام است. بهترین راه برای داشتن ناخن های سالم ماساژ روغن بادام است.