دختران معمولا آرزوی داشتن پاهایی مانند پاهای سلبریتی ها دارند. پاهای براق و صاف جذابیت آنها را در لباس های کوتاه افزایش می دهد همچنین اعتماد به نفس شما را هنگام پوشیدن آنها بیشتر می کند. اگر روی پاها دارای لک و ترک یا رگ های واریسی هستید، ممکن است اعتماد به نفس لازم برای پوشیدن لباس های کوتاه نداشته باشید. اما دیگر نگران نباشید و با خواندن این مطلب پاهای خود را براق و درخشنده و صاف و جذاب کنید.

قدم اول لایه برداری پوست پاها است تا سلول های مرده از بین رفته و گردش خون را افزایش دهد. همچنین بهتر است از روغن های طبیعی و یا روغن بچه پس از حمام روی پوست بدن زده تا نرم و لطیف شود. همچنین ماسک های خانگی وجود دارد که علاوه بر درخشنده کردن پاها، باعث محو شدن ترک ها، لک ها و اسکار ها شده و پوست را آبرسانی می کند.

طرز تهیه ماسک براق کننده پاها:

نصف نجان شکر، نصف فنجان روغن بچه و سه قاشق آب لیمو نیاز دارید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و 10 دقیقه روی پاها ماساژ دهید. سپس با آب شستشو دهید. این روش هم لک ها را از روی پاها محو می کند و هم پوست را آبرسانی می کند.

آبلیمو و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کرده و به آرامی روی پاها ماساژ دهید. توجه داشته باشید که ناحیه زانوها به خوبی ماساژ داده شود. پس از 15 دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید.

یک موز را له کرده و کمی روغن بادام به آن اضافه کنید. یک قاشق عسل و یک قاشق ژل آلوئه ورا نیز اضافه کرده، روی پاها زده و 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.

برای براق و درخشنده شدن سریع پاها می توانید از براش خشک استفاده کنید. به این صورت که با استفاده از برس نرم و خشک روی پوست پاها کشیده و آن را به سرعت لایه برداری کنید. این کار همچنین باعث افزایش گردش خون در پاها می شود.

همچنین می توانید مقداری گلیسیرین را با آبلیمو مخلوط کرده و شب روی پاها زده و صبح با آب نیمه گرم شستشو دهید. همچنین استفاده از روغن بچه روی پاها پس از حمام تاثیر به سزایی در نرم و لطیف و براق شدن پاها دارد.