ویتامین E در بسیاری از محصولات آرایشی نظیر کرم های صورت یا ماسک های صورت وجود دارد، هرچند شما به راحتی می توانید موادمختلفی در طبیعت بیابید که سرشار از ویتامین E هستند و با استفاده از آنها ماسک صورت بسازید. در عین حال می توانید کپسول های ویتامین E را از داروخانه ها تهیه و با ترکیب کردن آن با مواد دیگر و استفاده این مخلوط روی صورت ویتامین E مورد نیاز را به پوستتان برسانید. با استفاده از ماسک های صورت ویتامین E چهره ای جوان تر داشته باشید.

۱ ) ماسک صورت آب برنج

این ماسک صورت یکی از بهترین ها برای مبارزه با پیری پوست و در عین حال جوانسازی پوست است. یک کاسه حاوی آب برنج نیاز دارید. برنج را در آب خیس کنید تا مواد مغذی آن جذب آب شود. سپس یک دستمال کاغذی که روی آن سوراخ هایی برای بینی، چشم ها و دهان باز کرده اید داخل این کاسه بگذارید تا به خوبی آب برنج را جذب کند. سپس با احتیاط آن را بردارید و روی صورت قرار دهید. ده دقیقه بگذارید بماند تا خشک شود، سپس آن را بردارید و با آب خنک صورت را بشورید.

۲ ) روغن انار و نارگیل

ترکیب روغن دانه انار و روغن نارگیل یک ترکیب معجزه آسا برای زیبایی پوست است. این دو روغن دارای ویتامین هایی متعدد و پروتئین، که هر دو برای زیبایی پوست و جوانسازی آن مفید هستند. استفاده مداوم از این ترکیب باعث می شود پوست شما براق تر و شاداب تر از قبل شود و در نهایت به طور طبیعی پوستی جوانتر و بدون خطوط چین و چروک داشته باشید.

۳ ) ماسک صورت خاک بنتونیت

یکی دیگر از ترکیبات معجزه آسا برای زیبایی پوست و بازگرداندن شادابی آن استفاده از ترکیب خاک بنتونیت (گِل سرشور)، روغن گل رز و مقداری آب است. این ترکیب شبیه به یک خمیر می شود و کافیست شما آن را روی صورت بمالید. خاک بنتونیت خواص درمانی بسیاری دارد و برای پوست بسیار مفید است. یکی از این فواید جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک آن است. می توانید این ترکیب را طوری درست کنید که چند بار از آن استفاده کنید. پس از هر بار استفاده پوست صورت را با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود پوست زنده و روشن شود. این ماسک صورت کمک می کند پوست در برابر عفونت و چین و چروک مقاوم شود.

۴ ) ماسک صورت ویتامین E و گلیسیرین

برای تهیه این ماسک صورت نیاز است تا مقداری گلیسیرین را با دو کپسول ویتامین E ترکیب کنید و با پنبه روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت را حداقل دو بار در ماه استفاده کنید.

۵ ) ماسک صورت پودر دارچین

با این ماسک صورت می توانید جوانی را به پوست بازگردانید و به زیبایی آن کمک کنید. مقداری پودر دارچین را با چند کپسول ویتامین E ترکیب کنید و شب پیش از خواب روی پوست بزنید. این کار باعث نرم شدن پوست و یکدست شدن رنگ آن می شود و به مرور زمان از افتادگی پوست جلوگیری کرده و آن را سفت می کند.

۶ ) ماسک صورت روغن نارگیل و ماست

ماسک صورت های ویتامین E باعث می شوند پوست صورت شاداب تر شده و در برابر مشکلات عفونی مقاوم بماند. ماسک صورت روغن نارگیل و ماست یک ماسک عالی با طرز تهیه آسان است. چند قطره روغن نارگیل را با مقداری ماست ترکیب کنید و ماسک تهیه شده را روی پوست بمالید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه بماند تا جذب پوست شود سپس با آب ولرم بشویید.

۷ ) ماسک آووکادو و عسل

دو عدد آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل برای این ترکیب نیاز است. ابتدا آووکادو را له کرده، مقداری آب داغ به آن اضافه کنید و سپس با عسل آن را ترکیب نمایید. خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را از روی پوست بشویید. آووکادو سرشار از ویتامین های E و A بوده و این مخلوط برای از بین بردن چروک ها و التهاب های روی پوست بسیار کارساز است.

۸ ) ماسک موز و روغن گل رز

موز منبع غنی از پتاسیم و ویتامین E است و آب یا روغن گل رز نیز یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود. وقتی این دو با هم ترکیب می شوند بسیار معجزه آسا اثر می کنند. یک موز را له کنید و با دو قاشق چایخوری روغن گل رز ترکیب نمایید. خمیر به دست آمده را روی صورت بمالید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود. سپس آن را از روی پوست بشویید.