گوش های نامتقارن مشکلی مادرزادی است از بدو تولد همراه نوزاد است. اما دلیل ایجاد گوش های نامتقارن چیست؟ آیا گوش های نامتقارن تنها با جراحی درمان می شود؟ در این بخش از زیبایی بدن مه شو روش درمان گوش های نامتقارن را بخوانید.

درمان گوش های نامتقارن

نافرم بودن گوش ها یکی از شایع ترین مشکلات مادرزادی است. اگر چه بیشتر نوزادانی که متولد می شوند. مثلا ممکن است اندازه گوش های آن ها طبیعی باشد اما نسبت به اندازه سرگوش آن ها زیادی بزرگ است یا این که زیادی از کناره های سرشان بیرون زده. بعضی دیگر از افراد با گوش هایی متولد می شوند که با یکدیگر متقارن نیستند و البته این ناهماهنگی در اولین نگاه کاملا به چشم می آید. چنین نواقصی اگر چه می تواند در همان زمان تولد با جراحی رفع شود اما گاهی تا بزرگسالی همراه افراد می ماند و بعد از آن است که فرد تصمیم به جراحی گوش می گیرد. درباره جراحی گوش نکات ویژه ای وجود دارد که بد نیست از آن ها مطلع شوید. شاید شما یکی از کسانی هستید که با شمایل گوش هایتان زیادی مشکل دارید. با این وصف این مشاوره را از دست ندهید ، به خصوص اگر به دنبال زیباتر شدن هستید.

جراحی گوش های نامتقارن

وقتی نام اصلاح عدم تقارن یا نافرمی گوش مطرح می شود بیشتر افراد تصور می کنند که این اقدام باید در بزرگسالی و با پایان یافتن رشد فرد ایجاد شود اما نکته مهم این است که بهترین زمان برای ایجاد تغییرات و جراحی گوش یکی دو هفته بعد از تولد است. برای بچه هایی که گوش هایشان برای سرشان بزرگ است یا قرینه نبودن آن ها زیبایی شان را تحت تاثیر قرار داده، 6 هفتگی بهترین زمان ترمیم است و به اعتقاد متخصصان جراحی در 2 تا 6 هفتگی به نوزاد کمک می کند تا راحت تر با درد و عوارض ناشی از جراحی کنار بیاید.

* بهترین زمان برای ایجاد این تغییرات و جراحی گوش یک، دو هفته بعد از تولد است. برای بچه هایی که گوش هایشان برای سرشان بزرگ است یا قرینه نبودن آن ها زیبایی شان را تحت تاثیر قرار داده، 6 هفتگی بهترین زمان ترمیم است.

نگران بخیه ها نباشید

احیانا بیشتر پدر و مادرها از تصور ترمیم مشکل مادرزادی نوزادشان دچار دل نگرانی می شوند و دلشان نمی آید نوزاد چند روزه را به دست جراحان بسپارند. بنابراین با تاخیری که ناخودآگاه به خاطر ترس از جراحی ایجاد می کنند زمان جراحی را به بزرگسالی می کشانند در حالی که این تاخیر می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد اما در این گروه چون رشد کامل صورت گرفته تقریبا جای گوش باید کاملا تغییر کند و شکل جدیدی به آن داده شود. این جراحی اوتوپلاستی نام دارد. در این جراحی تغییرات به گونه ای انجام می شود که ردی از برش ها روی سر فرد دیده نشود. در این شیوه پشت گوش برشی زده و این کار با چنان ظرافتی انجام می شود که فرد نگرانی از بابت به جای ماندن جای بخیه ها نخواهد داشت.

مراقبت بعد از جراحی گوش های نامتقارن

به طور معمول افرادی که تحت جراحی ترمیم گوش قرار می گیرند 4.3 ساعت بعد از جراحی می توانند به دستور پزشک به خانه بازگردانند اما این گروه باید مراقب پانسمان و بخیه هایشان باشند. پانسمان گوش را باید به مدت 7 تا 10 روز با دقت روی گوش شان نگه دارند. آنتی بیوتیک ها و داروهایی که توسط پزشک تجویز شده را برای پیشگیری از عفونت مصرف کنید. در این فاصله حتما رابطه تان را با پزشک قطع نکنید و بهتوصیه های او عمل کنید.

بیهوش یا به هوش ؟

جراحی و ترمیم گوش ها هم به صورت بیهوشی کامل و هم با تجربه نیمه بیهوشی توسط بیمار انجام می شود. در روش اول بیمار از روند درمان به طور کامل بی خبر است و در روش دوم در عین حال که او بی حسی موضعی را تجربه می کند، با تزریق داروهای قوی آرام بخش که درد و استرس را از بین می برد و به بیمار کمک می شود تا در عین حال که در جریان جراحی قرار دارد هیچ گونه دردی را احساس نکند. البته اگر بیماران کمی شجاع تر باشند ترمیم گوش ها از طریق بی حسی صرف هم ممکن است. داروی بی حسی تزریق می شود و جراحی هم انجام خواهد شد. به همین سادگی.