لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد. بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر در برنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم. کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم. لاغر شدن صورت یکی از شایع ترین مشکلاتی است که غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه رو هستند و برای درمان آن تلاش می کنند.

 

عوامل مؤثر در لاغری صورت :

از دست رفتن کلاژن: از دست رفتن کلاژن در بافت های زیر پوست، قسمتی از روند طبیعی پیری صورت است. تا زمانی که ما جوان هستیم کلاژن، پوست ما را گوشتی و باطراوت نگه می دارد، اما با شروع دهه 30 سالگی از سن ما، کلاژن موجود در پوست هم به تدریج شروع به از دست رفتن می کند.

 

کاهش زیاد وزن: کاهش وزن شاید برای خوش فرم شدن بدن و اندام های شما عامل مطلوبی باشد، اما از طرفی باعث می شود که چهره شما پیرتر به نظر برسد.

 

نوسان وزن (اثر یو یو): صورت شما به علت نوسان مکرر وزن بدن، به طور مداوم در حال انقباض و انبساط است، اما نهایتاً کار به جایی می رسد که پوست صورت به خاطر از دست رفتن کلاژن و کاهش انعطاف پذیری آن، نمی تواند مانند گذشته منقبض و سفت شود.

 

استرس، بیماری و افسردگی: در مورد اثر نامطلوب استرس و فشار روحی بر پوست صورت هیچ تردیدی وجود ندارد. تحقیقات نشان داده است که این عوامل می تواند سرعت لاغر شدن صورت را افزایش دهد.

 

درمان لاغری صورت با نوشیدن آب

نوشیدن مقدار کافی آب در طول شبانه روز به تامین آب میان بافتی سلول های پوست کمک میکند و باعث می شود صورت چاق تر شود. پیشنهاد اغلب پزشکان و متخصصین، نوشیدن روزانه حدود 7 یا 8 لیوان آب است که برای سلامت بدن الزامی است. در صورتی که آب مورد نیاز بدن تامین شود شاهد پرحجم شدن عضلات و همچنین چاق شدن صورت خواهید بود.

 

نشاسته برای چاق شدن صورت

سیب زمینی پخته و سرخ شده حاوی مقدار فراوانی نشاسته است که در بسیاری از موارد برای چاق شدن موضعی صورت مؤثر بوده است. توجه داشته باشید دیگر مواد غذایی پر نشاسته مانند ماکارونی تمامی اعضای بدن را چاق خواهد کرد.

 

چاقی صورت با معجون خیار و گلاب

استفاده موضعی و خوراکی از خیار به دلیل بافتی که این میوه دارد باعث آبرسانی بهتر به صورت می شود، خصوصا در صورتی که از این میوه به صورت موضعی و به عنوان ماسک استفاده نمایید. برای این کار خیار را رنده کرده و با کمی گلاب مخلوط نمایید و به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. بعد از گذشت دو هفته شاهد نتیجه گیری و تغییر در فرم صورت خواهید شد.

 

آب نخود و مخلوط بادام، قند و نخودچی

زدن آب نخود به پوست صورت در درمان لاغری آن بی تأثیر نیست همچنین می توانید مقداری نخودچی، بادام و پودر قند را آسیاب کرده و مصرف کنید.

 

سالاد جوانه گندم و سالاد کاهو را فراموش نکنید

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده های غذایی به ویژه وعده شام تأثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین های B می تواند تأثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد.علاوه بر تهیه سالاد جوانه گندم که در بخش سالاد ذکر شد می توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی 2 قاشق از آن را بخورید. توجه داشته باشید که مصرف بیشتر پودر جوانه گندم و ماست بعد از غذا می تواند به چاقی دیگر نقاط بدن کمک کند بنابراین اگر می خواهید فقط صورتتان چاق شود بیشتر از 2 قاشق جوانه گندم مصرف نکنید.

 

چاق شدن صورت به کمک میوه ها و سبزیجات

استفاده مداوم و مناسب از انواع میوه ها و سبزیجات علاوه بر تامین فیبر مورد نیاز بدن، به آبرسانی بهتر به پوست صورت کمک کرده و در نتیجه بعد از مدت کوتاهی شاهد چاق تر شدن صورت و زیبایی بیشتر خواهید شد. هویج از جمله سبزیجات کم کالری و آبرسان است که پیشنهاد می شود به جای خوردن تنقلات و شیرینی جات که به شدت برای پوست صورت مضر هستند، از هویج به عنوان میان وعده استفاده نمایید.

 

برای چاق شدن صورت از چینی ها کمک بگیرید

اگر می خواهید از روشی خیلی سریع برای پر شدن صورت تان استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی ، از سوزن های ظریف طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر استفاده می کنند .

این روش با افزایش خونرسانی به صورت به افزایش و تولید کلاژن پوست نیز کمک می کند و به تقویت عضلات صورت و خوش فرم شدن این عضلات می پردازد. با کمک طب سوزنی در مدتی کوتاه و کمتراز یک ماه می توانید صورت پر و زیبایی داشته باشید.

 

درمان لاغری صورت با ماسک گل رس

استفاده از ماسک گل رس باعث شادابی پوست می گردد. گل رس خاصیت آبرسانی دارد و به همین دلیل باعث می شود مشکل لاغری صورت درمان شود. برای تهیه ماسک یک قاشق غذاخوری خاک رس الک شده را با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب خنک صورت را بشویید و شاهد تاثیرات این ماسک باشید.

 

سالاد کاهو و جوانه گندم برای چاقی صورت

قرار دادن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده غذایی خصوصا وعده شام باعث شادابی صورت و همچنین پرشدن گونه ها و سایر اجزاء صورت می شود. همچنین می توان از دو قاشق از ترکیب پودر جوانه گندم با ماست بعد از صرف شام استفاده نموده که باعث می شود لاغری صورت از بین برود. به این نکته توجه کنید که استفاده بیشتر از جوانه گندم باعث چاقی سایر قسمت های بدن نیز می شود.

 

ماساژ صورت برای درمان لاغری

ماساژ اصولی صورت یکی از تکنیک های سودمند و مفید برای چاق تر شدن صورت است. این ماساژ در دو مرحله در طول روز انجام می گردد. برای این کار روی صندلی بنشینید و تمرکز کنید. لب ها را جمع کنید و 5 ثانیه به همین حالت نگه دارید و بعد بدون باز کردن لب ها و طوری که دندان ها دیده نشود سعی کنید لبخند بزنید و خط لبخند را تا حد امکان بلندتر کنید. لب ها را به مدت 5 ثانیه در این وضع نگه دارید و این حرکت را 15 بار تکرار کنید. این کار باعث گردش جریان خون صورت گشته و در نتیجه صورت چاق تر و زیباتر خواهد شد.

 

برای رفع لاغری صورت ماهی بخورید

ماهی امگا 3 دارد و برای چاقی صورت مفید است، همچنین می توانید از تن ماهی هم استفاده کنید. از غذاهای دیگری که برای پرشدن صورت توصیه می شود سیب زمینی به همراه تخم مرغ است. البته با مصرف این دو ماده ی غذایی بهتر است تمرین ورزشی هم داشته باشید.

 

آجیل بهترین ماده برای چاق کردن صورت

آجیل بهترین ماده برای چاق کردن صورت می باشد به این شرط که از نوع خام و بدون نمک باشد. بادام کوهی، بادام زمینی، پسته، بادام هندی و انواع حبوبات دارای پروتئین می باشند که باعث چاقی صورت میشوند.

 

برجسته سازی گونه با مرطوب کردن آنها

اگر گونه های چاق تر چیزی است که می خواهید، گونه یا پوست خود را مرطوب نگه دارید. شما می توانید از کرم های ملایم یا لوسیون صورت استفاده کنید تا گونه های خود را پس از تمیز کردن پوست مرطوب نگه دارید. با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام نیز می توانید رطوبت گونه های خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

 

درمان لاغری صورت با ورزش

ورزش صورت یکی از بهترین روشها برای حجم دادن و شکل دادن به صورت بدون نیاز به جراحی است . این کار نه تنها باعث افزایش خونرسانی و بهبود گردش جریان خون در ناحیه صورت میشود ، بلکه باعث شادابی پوست صورت و پیشگیری از بروز چین و چروک زود هنگام نیز میشود .

 

تمرینات لپ و گونه برای درمان لاغری صورت

برای داشتن صورت تپل ، باید از لپ ها شروع کنید. به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد.

 

یک تمرین ساده ای که برای این منظور میتوانید انجام دهید این است که یکی از انگشتان را درون دهان کنید و با لبها به انگشت فشار وارد کنید و سپس برای مدت 5 ثانیه و با تمام نیرو انگشت خود را میک بزنید . انگشت را رها کنید و دوباره حرکت را انجام دهید. این تمرین را 15 مرتبه تکرار کنید . این کار باعث میشود تا ماهیچه های لپ تقویت شوند و خونرسانی به ناحیه افزایش پیدا کرده و صورت سرختر و پرتر به نظر برسد.

 

تمرین دیگر به این شیوه است که تا جای ممکن لبها را جمع و به حالت غنچه در آورید ، سپس لبها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید بدون اینکه لبها باز شوند ( دندان ها نباید دیده شود ) و در این حالت نیز تا جای ممکن لبخند را بزرگتر کنید و 5 ثانیه در همان حالت بمانید. این حرکت را نیز برای 15 بار تکرار کنید . متوجه خواهید شد که بعد از انجام تمرین ، ماهیچه های صورت بسیار خسته شده اند ، این بدان دلیل است که واقعا ماهیچه ها را درگیر کرده اید و از آنها کار کشیده اید.

 

سومین تمرین مرتبط با بخش لپ صورت هم واقعا ساده است . انگشت اشاره و انگشت وسط دست را بر روی لپ قرار دهید و به آهستگی و خیلی آرام به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید . این عمل باعث تحریک ماهیچه ها خواهد شد و باعث میشود تا حجم آنها افزایش یافته و صورت شما پر و تپل تر شود.

 

صاف بر روی یک صندلی بنشینید ( کمر صاف باشد ) و سر را به سمت بالا بگیرید تا گردن کشیده شود ، سپس در همان حال لب پایینی را بر روی لب بالایی قرار دهید و تاجای ممکن لب پایینی را به سمت بینی نزدیک کنید و 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید. کشش زیادی را در ناحیه گردن و ماهیچه های چانه احساس خواهید کرد . این تمرین را 20 بار تکرار کنید تا شکل ناحیه زیر چانه و گردن از حالت چروک خارج شود و پوستی صاف و زیبا در این ناحیه داشته باشید.

 

چاق کردن گونه ها با نیشگون

به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید. بشگون های کوچک باعث ورم و آسیبدیدگی نمی شود اما باعث سرخ شدن طبیعی گونه ها و براق تر نشان داده شدن آن می شود.

 

چاق کردن صورت با یوگا

شما با تمریناتی ساده و ملایم ورزش یوگا می توانید جریان خون در صورت و گونه ها را تحریک کرده و صورت تان را جوان تر نشان دهید. هرچند با این روش ها چربی و یا پوست بیشتری برروی گونه های شما اضافه نمی شود، اما بعد از اجرای این روش گونه های شما چاق تر به نظر می رسد.

 

1- راست نشسته و شانه های خود را ریلکس کنید. سینه تان را بیرون داده و فشار برروی بالاتنه را کاهش دهید.

 

2- کمی دهان خود را باز کرده و لبهایتان را طوری جمع کنید که دندان ها معلوم نباشند.

 

3- کمی گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید.

 

4- حالت حاصل شده برروی صورتتان را برای مدت 30 ثانیه حفظ نمایید. باید کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس نمایید. کم کم حالت را رها کرده و به صورت عادی برگردید.

 

باد کردن بادکنک برای افزایش حجم گونه ها

باد کردن بادکنک یکی از ترفند های موثر برای افزایش حجم عضلات گونه است. تنها کاری که لازم است بکنید این است که یک بادکنک را باد کنید و حالت بادکرده ی لپ و گونه ی خود را برای یک دقیقه حفظ کنید. شما باید این کار را 5 تا 6 بار در روز تکرار کنید.

 

چاقی صورت با بدنسازی

بدنسازی کار کنید البته با تغذیه درست. مثل اخم کردن یا خندیدن عضلات صورت را با تمام نیرو همراه وزنه سنگین منقبض کنید. به مرور ماهیچه های صورتتان مثل بقیه بدن رشد میکند و خوش فرم میشود.