گاه علیرغم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کامل و مرتب، بوی بد دهان برطرف نمی‌شود و در بسیاری موارد بوی بد دهان با خونریزی، تورم و یا درد در ناحیه دهان و گلو همراه است.

t17ویتامین‌ها و بسیاری از داروهایی که جهت رفع مشکل سینوس‌ها تجویز می‌شوند موجب بو بد دهان می‌شوند، زیرا این داروها علاوه بر خشکی بینی موجب خشکی دهان نیز می‌شوند و در برخی موارد بعضی از داروهای ضد افسردگی هم موجب کاهش ترشح بزاق می شوند.

از دیگر عوامل بوی بد دهان میتوان به عفونت راه‌های تنفسی و سینوس، التهاب لوزه‌ها و آدنوییدها، تنفس‌های دهانی، زخم‌های دهان، وجود دندان فاسد، آبسه‌های دندان، بیماری‌های کبدی و ریوی اشاره کرد

برخی ناراحتی‌های گوارشی که در آنها مواد غذایی به سوی مری باز می‌گردد (رفلاکس) نیز می‌توانند موجب بوی بد دهان شوند،در صورت بروز این علایم افراد باید هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه و جهت رفع این مشکل اقدام نمایند.

بهترین راه برای برطرف ساختن بوی بد دهان ،مسواک زدن مرتب، نخ دندان، مراجعه به دندانپزشک جهت معاینه و درمان مشکلات لثه بوده و به منظور آگاهی از روش مناسب مسواک زدن باید داخل دهان را مسواک زده و تمامی ذرات غذا و تجمع باکتریها را از دهان خارج کرد، همچنین لازم نیست در مسواک زدن دندان‌ها را بسائید، چند بار مسواک کشیدن بر روی آنها کافی است.

برخی از افراد برای رفع بوی بد دهان خود اقدام به جویدن آدامس یا قرص های خوشبو کننده می کنند،استفاده از این مواد در کوتاه مدت بوی بد دهان را تغییر می دهند ولی به دلیل داشتن ترکیبات قندی سبب پوسیدگی و خرابی بیشتر دندان ها و تشدید بوی بد دهان می شوند.

باید توجه کرد که در برخی موارد احتمال اینکه پلاک ها سخت شده‌ و التهاب لثه‌ها وخیم‌تر شوند وجود دارد، بنابراین افراد باید این مشکل را جدی گرفته و در رفع آن اقدام نمایند.