مه شو:اگر مایلید موهای خود را با اتوی مو، صاف و لخت کنید، پیشنهاد می کنیم نکات زیر را حتما مطالعه بفرمایید.این نکات، جزء اشتباهات معمول برخی افراد در هنگام استفاده از اتوی مو است که دانستن آنها تا حد زیادی مانع از صدمه بیشتر به موها شده و سلامت آنها را حفظ خواهد کرد.در ضمن، نتیجه کار هم بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود.

flat-iron_0(1)

اشتباه شماره1

عدم استفاده از اسپری محافظ مو یا محصولات مراقبتی مو قبل از اتو کشیدن موها

اگر قبل از اتو کشیدن موها، از یک محصول مراقبتی برای محافظت از موها در برابر حرارت استفاده نکنید، در حقیقت، موها را به راحتی در معرض آسیب جدی قرار داده اید!

این موضوع، نه تنها در مورد اتوی مو، بلکه در مورد هر نوع وسیله حرارتی دیگر هم صادق است.

بنابراین توصیه می کنیم قبل از شروع کار ، روی موهای تمیز و کمی مرطوب، اسپری محافطتی مو یا هر محصول مناسب با نوع و بافت مو خود را استفاده کرده و به این ترتیب، سلامت موهای خود را حفظ نمایید.

اشتباه شماره 2

تنظیم نادرست درجه حرارت اتو

ممکن است فکر کنید که چون حرارت زیاد اتو، به موها صدمه وارد می کند، پس باید با کمترین درجه ، موها را اتو بکشید.این تصور همیشه درست نیست.چرا که نوع ، بافت و شرایط موها با هم متفاوت بوده و تنظیم درجه حرارت اتو، هم به این عوامل بستگی دارد.

در صورتیکه موهای نازکی دارید، بهتر است حرارت را پایین تر و چنانچه تارهای موهای شما ضخیم تر است، حرارت را از متوسط، کمی بالاتر در نظر بگیرید.دلیل اینکار هم این است که حرارت خیلی پایین برای موهای ضخیم تر، مستلزم این است که چندین بار پشت سر هم ، موها را اتو بکشید .اما اگر حرارت کمی بالاتر باشد، یک بار اتوکشیدن کافی است ورعایت همین نکته،صدمه کمتری را به موها وارد خواهد کرد.

اما در عین حال، حرارت خیلی بالایی که باعث بلند شدن دود از موها شود، هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اشتباه شماره 3

معمولا افراد برای صاف کردن موها با اتو، موها را به سمت پایین می کشند.

این روش ، موها را کم حجم تر نشان می دهد.بهتر است اتو کشیدن رااز قسمت بالای موها شروع کرده و حرکت اتو به جای پایین ،بهسمت بالا باشد.با اینکار، حجم موها در قسمت بالای سر بیشتر شده و موها پرتر به نظر می رسند.

اشتباه شماره 4

فرصت ندادن به موها برای خنک شدن

همانطور که احتمالا بارها در سالن ها آرایش دیده اید، پس از حالت دادن موها با سشوار یا اتو، چند ثانیه صبر می کنند تا موها کمی خنک شوند.به این ترتیب، حالت موها بهتر و برای مدت طولانی تری حفظ خواهد شد.

بنابراین پس از اتو کشیدن موها، فورا آنها را نبندید و چند لحظه فرصت دهید تا موها هوا خورده و خنک شوند.

حتی در بعضی مدل های سشوار هم دکمه ای برای خنک کردن موها تعبیه شده که این کار را آسانتر خواهد کرد.

اشتباه شماره 6

تمیز نکردن اتو

استفاده از محصولات مراقبتی یا سایر محصولات حالت دهنده بر روی موها، به مرور بر روی اتو باقی خواهند ماند.

توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده از اتوی مو، آن را با دستمال تمیز کرده و برای دفعه بعد، کنار بگذارید.

زیبا باشید.