مدل موهای شما نقش مهمی در زیبایی شما دارد. بنابراین در انتخاب مدل مو باید خیلی دقت کنید. توجه کردن به نوع صورت مهم است

مه شو: صورت گرد : اگر صورت شما گرد است نباید اطراف صورتتان مو ریخته شود زیرا صورت گردتر به نظر می رسد. موهایی که انتهای باریکی دارند برای این مدل صورت مناسب است. چتری برای کشیده تر شدن صورت گرد مناسب است.

صورت مربع : برای این مدل صورت ها، باید مو در راستای زاویه فک و به صورت نامنظم باشد. مدل کوتاه و یا بلند فرقی ندارد.

مدل صورت قلبی : در این مدل صورت چانه نقش مهمی ایفا می کند. برای این مدل صورت ، اگر مو تا زیر چانه باشد مناسب است.

صورت های کشیده : در این صورت ها بلندی مو نباید به حدی باشد که صورت کشیده تر به نظر برسد. بلکه باید مدل کوتاهی مو طوری باشد که صورت عریض تر به نظر آید. برای این صورت ها اندازه مو تا چانه و داشتن چتری زیبا است.

صورت بیضی شکل: این مدل صورت بهترین نوع است چرا که برای کوتاه کردن مو اصلا لازم به بررسی نیست و هر مدل مویی برای این صورت ها زیباست.

بهتر است برای کوتاه کردن مو از قیچی استفاده شود چراکه موها را منظم تر کوتاه می کند. کوتاه کردن مو با تیغ ممکن است به ریشه مو آسیب بزند.

چه افرادی از چه مدل موهایی باید پرهیز کنند:

افرادی که صورت گردی دارند نباید مدل مویی که در قسمت انتهایی به صورت قیف می شود را در نظر بگیرند. چون که صورت را حجیم تر می کند.

کسانی که صورت بیضی شکل دارند نباید موهای خود را خیلی بالا ببندند چون باعث می شود صورتشان خیلی کشیده به نظر آید.

کسانی که صورت کشیده دارند نباید موهایشان خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد چون صورتشان کشیده تر به نظر می رسد.

کسانی که صورت مربع شکل دارند باید از چتری یک طرفه بلند و مدلی که به صورت قیفی باشد پرهیز کنند چون صورتشان را زاویه دار می کند.

برای صورت های قلبی شکل نیز چتری که در انتها حالت قیفی به خود بگیرد( چتری هایی که در یک طرف صورت قرار میگیرند و انتهای چتری نازک تر است) خوب نیست .مدل لِیِر برای این صورت ها پیشنهاد می شود.