رشد آهسته موهای صورت می تواند به رژیم غذایی وابسته باشد . بسیاری از ویتامین ها باعث رشد سریع موهای صورت و جلوگیری از ریزش آن می شوند.در مقالات گذشته در خصوص ویتامین B و مزایای آن در رشد ریش مردان صحبت کردیم.در این مقاله، به تاثیر چند ویتامین ضروری دیگر اشاره خواهیم کرد:

مه شو: برای بسیاری از پسران آهسته درآمدن ریش ها باعث نگرانی می شود . اما خیلی وقت ها کسانی که رشد موهای صورتشان در بیست سالگی آهسته بوده است بعد از آن ممکن است رشد ریش ها سریع تر و بهتر باشد. بسیاری از مردان و پسران می خواهند که موهای صورتشان در منطقه ای از صورت که ممکن است دچار سوختگی شده باشد و یا ناحیه ی چانه اشان وجود داشته باشند.

این نگرانی بسیار حائز اهمیت است چرا که بخشی از اعتماد به نفس مردان به آن بر می گردد. بنابراین اگر به ریش هایتان اهمیت می دهید باید به رژیم غذایی خود و ویتامین های مورد نیاز توجه کنید . فهرست ویتامین های مورد نیاز برای رشد ریش ها :

سه ویتامین مورد نیاز A,C,E بسیار مهم است و همچنین ویتامین B از ریزش ریش ها جلوگیری می کند. ویتامین E :

این ویتامین یکی از مهم ترین ویتامین ها برای حفظ پوست و بهداشت مو است. ویتامین E به گردش مناسب خون برای زنده نگه داشتن و رشد فولیکول های مو کمک می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و به رشد موهای سالم و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. روغن ویتامین E نیز برای مرطوب کردن پوست خشک استفاده می شود. ویتامین E در منابع غذایی مانند توفو، آووکادو، سویا، سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره هستند، میگو، جوانه گندم، روغن های گیاهی، آجیل، و غیره یافت می شوند. ویتامین A :

این ویتامین در رژیم غذایی بسیار مهم است باعث تولید سبوم می شود که از روغن های طبیعی ترشح شده توسط پوست می باشد. سبوم موها را براق و مرطوب نگه می دارد. بسیاری از محصولات مبارزه با ریزش مو و یا محصولات تقویت رشد مو حاوی ویتامین A هستند که از مواد تشکیل دهنده ی اصلی این محصولات می باشند. ویتامین A را در منابع غذایی نظیر انبه، پاپایا، کلم،گوجه فرنگی، کلم بروکلی، زرده تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ سبز ، شیر، جیگر و هویج می توان یافت.

ویتامین C :

یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و برای افزایش ایمنی و افزایش قدرت برای مبارزه با بسیاری از بیماری های شایع مناسب است.. ویتامین C باعث جذب رادیکال های آزاد می شود و از آسیب رساندن این رادیکال ها جلوگیری می کند.. رادیکال های آزاد می توانند به فولیکول های مو آسیب برساند اما به دلیل واکنش ویتامین C در برابر این رادیکال های آزاد، موهای ضخیم تر و پرتر می شوند. این ویتامین همچنین برای گردش خون مهم است، و می تواند باعث کاهش کلسترول در بدن شود. ویتامین C را در مرکبات که سرشار از ویتامین C هستند مانند پرتقال و لیمو می توان یافت همچنین در چای سبز ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها ، کیوی وفلفل نیز وجود دارد.