موهای زیبا موجب اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری برای همه ی ما می شود. بنابراین ، به دنبال داشتن موهای درخشان و رویایی هستیم. اما اگر می خواهید به موهای زیبای خود افتخار کنید ، تنها استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی کافی نیست . آنچه از طریق مواد غذایی وارد بدن خود می کنید در سلامت موها به اندازه ی مواد برای مصرف موضعی موثر هستند. همیشه از رعایت یک رژیم غذایی متعادل و همچنین مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای رشد و سلامت موها مطمئن شوید.

سالمون و بذر کتان

اگر قصد مصرف مواد غذایی سالم را دارید ، قطعا ماهی اولین و سالم ترین گزینه خواهد بود و البته در میان انواع ماهی ها هم سالمون بهترین محسوب می شود. این ماهی چرب منبع غنی امگا3 ، ویتامین B12 و آهن بشمار می رود. همه این مواد در کنار یکدیگر آنچه که برای سلامت موهای خود نیاز دارید را برای شما فراهم می آورند. امگا3 سلامت پوست سر را تامین می نماید. کمبود این اسید چرب مفید در بدن موجب خشکی و پژمردگی مو می گردد. برای پیشگیری از چنین مشکلی ، حداقل سه بار در هفته ماهی بخورید . اگر به میزان کافی به ماهی دسترسی ندارید ، بذر کتان منبع امگا3 و جایگزین مناسبی برای ماهی خواهد بود.

گوشت گوساله و صدف

گوشت گوساله و صدف هر دو موجب زیبایی و درخشندگی مو می شوند ، زیرا مقدار زیادی زینک در آنها وجود دارد. اکثر ما از اهمیت زینک در پیشگیری از ریزش مو و همچنین سفیدی زودرس موها اطلاع داریم . علاوه بر صدف و گوشت گوساله ، زینک در برخی از دانه های آجیل و گوشت بره هم یافت می شود .

تخم مرغ و گوشت مرغتخم مرغ و گوشت مرغ

مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است ، بنابراین مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین ، برای تحریک رشد هرچه بیشتر مو و جلوگیری از ریزش آن ،|منطقی به نظر می رسد. در تخم مرغ ، میزان زیادی از ویتامین های گروه B ، خصوصا B12 و بیوتین وجود دارد. پزشکان معتقدند کمبود بیوتین در بدن موجب ریزش مو می گردد. گوشت مرغ هم البته منبع غنی از پروتئین محسوب می شود و از خشکی و شکنندگی مو پیشگیری می نماید.

هویج هویج ویتامین A دارد، که تولید سبوم در ناحیه ی سر را تحریک می نماید. سبوم به حفظ رطوبت طبیعی مو کمک می کند و سلامت آن را ارتقاء می بخشد. ترشح کم و زیاد سبوم ، هر دو سلامت مو را به خطر می اندازد . به طور کلی کمبود ویتامین A در بدن خود را به فرم شوره ی سر و خشکی مو نشان می دهد . برای پیشگیری از چنین مشکلی ، هویج را جایگزین میان وعده های ناسالم نمایید.

گردو و بادام گردو و بادام هر دو حاوی میزان زیادی از امگا3 می باشند و در بازسازی موها نقشی حیاتی ایفا می نمایند. همچنین در این دانه ها زینک وجود دارد. استفاده از گردو و بادام را به عنوان میان وعده فراموش نکنید.