موخوره به موها ظاهری نا مرتب و نا هماهنگ می دهد . دلایل مختلفی را می توان برای بروز این مشکل در نظر گرفت و این در حالی است که تقریبا درمان قطعی و یا آسانی برای از بین بردن آنها وجود ندارد. به طور کلی بهتر است از ابتدا با بکارگیری راهکارهایی از بوجود آمدن موخوره پیشگیری نمایید.

از بین بردن موخوره آسان نیست

درمان موخوره بسیار دشوار است و تنها روشی که با آن می توانید به طور صد در صد از دست موخوره ها خلاص شوید کوتاه کردن موها می باشد. اگر موها را به طور منظم و هر شش هفته یکبار کوتاه کنید می توانید مطمئن شوید دیگرموخوره ها در میان موها پدیدار نخواهند شد. اما اگر در موهای شما موخوره وجود دارد اصلا آن را دست کم نگیرید ! اگر به آنها توجه نکنید، طول بیشتری از تار مو جدا می شود . آخر این داستان فقط یک کوتاهی کامل موخوره ها را از بین می برد و تنها در این صورت می توانید سلامت موها را به حالت اولیه بازگردانید.

محصولات مختلف

محصولات تجاری در بازار یافت می شوند که می توانند موخوره را درمان کرده و یا از بین ببرند . اما برای گرفتن نتیجه ی مطلوب نیاز به استفاده ی منظم از آنها دارید . بعد از درمان با این محصولات ، موخوره های کم و کم تر شده تا به طور کلی درمان می شوند. اما اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید خیلی خوب تحقیق کنید و نمونه ی طبیعی و بی ضرر آن را تهیه نمایید.

شانه کردن بیش از حد

شانه کردن بیش از حد موها یکی از مهمترین دلایل پیدایش موخوره ها است . اما فراموش نکنید برخورد شانه ها با کف سر نیز به طور کلی موثر است. زیرا ممکن است شانه با آسب رساندن به سطح پوست ، روی رشد موخوره ها تاثیرگذار باشد. هیچوقت موهای خیس را شانه نکنید . زیرا موهای خیس به راحتی کشیده و آسیب پذیر می شوند.

رنگ مو

رنگ کردن موها موخوره ها را بدتر می کند . اگر موهای خود را رنگ می کنید، با استفاده از محصولات سلامت مو از آنها مراقبت نمایید.

وسایل حالت دهنده ی گرمازا

این وسایل مو را تا جایی خشک می کنند که بالاخره از هم جدا می شود. تا حد امکان استفاده از آنها را به حداقل برسانید. اما اگر مجبور به استفاده هستید ، محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید.

کشیدن حوله روی موها

کشیدن حوله روی موها بدترین کاری است که میتواند در جهت آسیب رساندن به موها ی خود انجام دهید . همچنین برای خشک کردن موها از سشوآر استفاده نکنید . اجازه دهید موها در معرض هوا خشک شوند .

بهترین راه حل

بهترین راه حل این است که از ابتدا از بروز آنها پیشگیری کنید. همیشه به خاطر بسپارید موخوره با توجه به جنس موی افراد مختلف ، پیشرفت های متفاوتی نیز دارد. اما آنچه مسلم است ، موخوره در موهای خشک پیشرفت بسیار سریعتری خواهد داشت . پس نه تنها جنس مو میزان آسیب پذیری آن را تعیین می کند ، بلکه محصولات شوینده و یا کاندیشنری هم که از آن استفاده می کنید مهم هستند.

چربی های مفید برای سلامت موها

دیگر نیازی به یادآوری این نکته نیست که سلامت جسم و روح شما قطعا روی سلامت موها تاثیر دارد. رژیم غذایی که در آن به میزان کافی اسید چرب وجود نداشته باشد ، موجب بی حالتی و خشکی موها می گردد. پس چربی های ضروری مثل روغن زیتون و یا روغن ماهی را به برنامه ی غذایی خود اضافه نمایید. این چربی ها نه تنها برای مو ، بلکه برای سلامت کل بدن ضروری هستند.