شما می توانید با استفاده از سرم مو از موهای خود مراقبت کنید. سرم مو باعث می شود مو از حالت وزی به صاف تغییر کند.سرم مو باعث روشن شدن موها می شود. در ادامه روش ساخت سرم مو خانگی را بدانید.

سرم بادام برای حفظ رشد مو و جلوگیری از ریزش و نازک شدن آن

بادام تازه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. برای مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس ازصاف کردن بگذارید تا خنک شود.در حمام پس از شامپو زدن و شستن موهایتان، مایع خنک را روی موهای خود بریزید و سر خود را به مدت 20 دقیقه در یک حوله گرم قرار دهید، سپس موها رابشویید.

سرم رزماری و جعفری برای براق و درخشان شدن مو

2 قاشق غذاخوری از دانه‌های جعفری و یک دوم فنجان رزماری خرد شده را با چند فنجان آب جوش مخلوط کنید.

20 دقیقه صبر کنید تا سرم شما آماده شود.برای مصرف آن در حمام پس از شست و شوی موها سرم را روی سر خود بمالید و یک ساعت در حوله گرم قرار دهید. بعد از استفاده از این سرم، موهای خود را شست و شو ندهید و اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود.

سرم عسل برای برطرف کردن خشکی و مجعدی مو

برای تهیه این سرم، یک هشتم قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری نرم کننده مخلوط کنید.مقداری از آن را به موهای خود بمالید، برای این کار می‌توانید از شانه استفاده کنید.

سرم موی خانگی و موثر برای موهای خشک

مواد مورد نیاز:

- 50 میلی لیتر روغن کرچک اصل- 50 میلی لیتر روغن استوقودوس- 50 میلی لیتر روغن چوب رز ( rosewood )روغن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و در یک بطری تیره و در بسته بریزید و خوب تکان دهید تا با یکدیگر مخلوط شوند. بهتر است شب ها قبل از خواب، این سرم را به کف سر و موها بزنید تا بعد از مدتی کاملا از شر خشکی و بد حالتی موها خلاص شوید. تمام تارهای مو را به سرم خانگی و دست ساز خود آغشته کنید تا به طور کامل تغذیه رسانی و روغنی شود.