e5

مه شو: ابروهایی که نازک گرفته شده اند هم، مسلما رشد می کنند اما رشد آنها هرگز خیلی خوب و سریع نخواهد بود. بطور کلی نازک کردن بیش از حد ابرو، کار اشتباهی است زیرا هم، آن را کم پشت می سازد و هم زیبایی کافی نخواهد داشت. امروزه ابروهای پرپشت و ضخیم، طرفداران بیشتری دارد. در ادامه به نکاتی چند در مورد تسریع رشد ابرو می پردازیم:

1- ماساژ:

ابرو و اطراف آن را خوب ماساژ دهید. این عمل برای گردش خون، بسیار مفید است. بهتر است برای ماساژ ابرو از روغن زیتون استفاده نمایید. موهای ابرو را با کمی روغن زیتون به مدت 5 دقیقه بخوبی ماساژ دهید. بزودی شاهد نتایج عالی آن خواهید بود.

2- ویتامین ها:

از غذاهایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین های A ، C و E باشند و حتما مواد غذایی که در ادامه ذکر شده اند را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

مواد غذایی حاوی ویتامین A: جگر، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین، هویج، کاهو، طالبی

مواد غذایی سرشار از ویتامین C: فلفل، جعفری، کلم بروکلی، کیوی، پاپایا، پرتقال، لیمو، توت فرنگی

مواد غذایی غنی از ویتامین E: بادام، دانه های کاج، بادام زمینی، ریحان، زردآلوی خشک، اسفناج پخته، ترشی زیتون سبز

3- خواب کافی و عدم استرس:

خواب ناکافی و استرس، نقش مهمی را در کاهش رشد ابرو بازی می کنند. روزانه 7 تا 8 ساعت خواب کافی داشته باشید. از استرس خود بکاهید و از کارهای پر تنش اجتناب نمایید. کارهایی که دوست دارید و شما را خوشحال می کنند انجام دهید. خواب کافی و عدم استرس در تسریع رشد ابرو بسیار مؤثر هستند.

4- آلوئه ورا:

آیا بیش از حد ابروهای خود را برمی دارید؟ آیا می دانید برداشتن بیش از حد موهای ابرو، آن را کم پشت کرده و رشد آن را کند می سازد؟ با همه این تفاسیر، ما برای شما یک راه حل عالی داریم. این راه حل چیزی نیست جز آلوئه ورا. برگ یک آلوئه ورا را برداشته و آن را له کنید. آب آن را به آرامی بر روی موهای ابرو گذاشته و ابروهای خود را با آن آب ماساژ دهید.

5- شیر:

هیچکس نمی تواند منکر خواص و فواید بی شمار شیر گردد. آیا می دانستید شیر باعث تسریع رشد موهای ابرو می گردد؟ بله، این یک حقیقت است؛ بنابراین، شبها قبل از خواب به کمک مقداری پنبه تمیز، کمی شیر را بر روی ابروهای خود بمالید و سپس با آن، موهای ابرو را به آرامی ماساژ دهید. شیر، موهای ابرو را تغذیه و تقویت کرده و موجب تسریع رشد موهای ابرو می گردد.