کمپرس استاندارد

‏کمپرس که اغلب برای تسریع ترمیم زخم ها یا صدمات عضلانی به کار می رود، پارچه ای معمولی است که در محلول داغ عصاره گیاهی خیس شده روی محل درد قرارداده می شود. ازکمپرس سرد برای سردرد استفاده می شود. دم کرده ها، جوشانده ها و تنتووهای رقیق شده با آب را می توان برای کمپرس به کاربرد و پارچه باید ازجنس نرم کتان و یا پنبه و یا مانندگاز جراحی باشد.

‏یک قطعه پارچه تمیز را در دم کرده یا عصاره گیاهی مورد نظر خیس کنید، سپس پارچه را فشار داده تا مایع اضافی از آن خارج شود. پارچه خیس شده را روی محل موردن قرارداده و پس از سردشدن دوباره این فرایند را تکرارکنید. مقادیراستاندارد: ازمحلول دم کرده یا جوشانده استاندارد و یا 5 ‏الی 10 میلی لیتر تنتور داخل 500 ‏میلی لیتر آب استفاده شود. از یک پارچه وکاسه می توان برای تهیه مایع استفاده کرد. ‏مرهم استاندارد

‏مرهم نقشی مشابه کمپرس دارد، اما به جای عصاره مایع از گیاه کامل استفاده می شود. مرهم ها عموما به صورت داغ استفاده می شوند. اما برگ های تازه سرد ‏را نیز می توان به کاربرد. برای این کار،گیاه تازه خردشده ‏و یاگیاه تازه وا مدت دو تا پنج دقیقه در مقدار کمی آب بجوشانید. گیاه خشک شده را نیز می توانید بجوشانید؛ و یا پودر آن را با کمی آب خمیر کرد. و به عنوان مرهم استفاده کنید.

گیاه تازه را بجوشانید، بعد مایع اضافی آن را گرفته وگیاه را روی محل عارضه قرار دهید. برای جلو گیری از چسبیدن گیاه به پوست قبلا مقدا ری روغن به پوست بمالید. برای استقرار گیاه روی عارضه، روی آن را با نوار پارچه ای ببندید. مقادیر استاندارد: از مقدار کافی گیاه برای پوشاندن محل مورد نظراستفاده شود. برای تاثیر مناسب مرهم، با ید مرهم را هر دو الی چهار ساعت یک بار تعویض کنید. وسایل مورد نیاز: تجهیزات لازم شامل قابلمه و پارچه های نواری می باشد.