پودر تقویت و رفع خونریزی لثه

مواد اولیه :

2 ق.غ. کف دریا 1 ق.غ. هلیله سیاه

2 ق.غ. گلنار فارسی 1 ق.غ. نمک

2 ق.غ. سماق 1 ق.غ. هلیله زرد

1 ق.غ. گوش ماهی 2 ق.غ. طباشیر صدف

2 ق.م. مازو

طرز تهیه و مصرف :

مواد بالا را مخلوط و سپس پودر نمائید. در ظرفی ریخته روزانه 2 بار زیر دندان ها بپاشید.

فواید : با این روش از پس روی لثه ها جلوگیری شده و خونریزی لثه بند می آید.

خونریزی لثه علل مختلفی می تواند داشته باشد. اگر مشکل خاصی داشته باشیم باید به دندان پزشک مراجعه کنیم تا با رفع آن مشکل، از خونریزی لثه جلوگیری کنیم. اما اگر مشکل خاصی نباشد می توان با در نظر گرفتن موارد زیر، مشکل خونریزی لثه را برطرف کرد:

1- بهترین دهان شویه ها برای درمان خونریزی لثه باید حاوی کلر هگزیدین باشند. این عنصر علاوه بر کاهش خونریزی لثه، عامل ضد میکروبی می باشد و باکتری های مضر بین دندان ها و دهان را از بین می برد. البته باید توجه داشت که این قبیل دهان شویه ها را باید با تجویز پزشک مورد مصرف قرار داد، زیرا در برخی افراد مشاهده شده است که عنصر کلرهگزیدین سبب حساسیت دندان ها در آنها شده است.

2- هنگامی که خونریزی لثه با ورم ایجاد می شود، استفاده از محلول آب و نمک بسیار مفید می باشد. برای تهیه این ترکیب تنها کافی است که یک لیوان آب ولرم را با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده و پس از حل کردن نمک در آب ولرم آن را برای یک تا دو بار در روز غرغره کنید.

استفاده از این روش، علاوه بر افزایش گردش خون در لثه به کاهش خونریزی و ورم لثه ها نیز کمک زیادی می کند.

3- یکی از روش های مناسب که برای جلوگیری از خونریزی لثه توصیه می شود استفاده از چای کیسه ای می باشد. برای این منظور چای کیسه ای خیس را در محلی از لثه که دچار خونریزی شده است قرار دهید. این روش سبب می شود تا برگ های چای که حاوی اسید تانیک می باشند، سبب کاهش خونریزی لثه شوند. توجه داشته باشید چای کیسه ای نباید گرم باشد .

اسید تانیک به طور طبیعی نوعی انقباض دهنده محسوب می شود. هم چنین خاصیت ضد درد هم دارد.

پودر گیاهی تقویت کننده و رفع خونریزی لثه