تاثیر برخی مواد غذایی بر تقویت حافظه

زنجبیل چیزی شبیه سیب زمینی ترشی بامزه تند است ولی یکی از مواد ضد پیری است. مانع چین و چروک پوست صورت می شود ضد سکته قلبی است و از لخته شدن خون جلوگیری می نماید. قلب ضعیف را تقویت می کند و ضربان آن را قوی می کند.

دارچین از 2700 سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده است دارای یک ماده به عطر cinnamon است که باعث تقویت حافظه و تحریک مراکز عصبی می شود.

هل ملکه ادویه لقب دارد. معروفترین ادویه در جهان است عطر فرار آن در پزشکی مصارف زیاد دارد و سستی و رخوت مغز را برطرف کرده و ماده خوبی برای رفع کم حرفی و بی حرفی است و اغلب همراه با زنجبیل، میخک و جوز هندی مصرف می شود. می توان چند دانه آن را در چای انداخته و هم آن را خوشبو کرد و هم اثرات هل را به آن اضافه نمود.

قهوه بعد از چای فراوان ترین نوشیدنی جهان است یک فنجان قهوه نزدیک به 150 میلی گرم کافئین دارد که باعث تحریک مغز، نشاط، باریک بینی، پرگویی می شود.

چای سبز رنگ قدیمی ترین نوشیدنی کافئین دار است. نزدیک به نصف قهوه کافئین دارد ضد سرطان، مرز برطرف کننده خستگی و تحریک کننده مغز و مراکز عصبی است.

گندم شاهدانه از دانه گندم و دانه شاهدانه تشکیل شده است شاهدانه گیاهی است دو پایه یعنی بوته نر و بوته ماده آن از هم جدا است بین ماههای خرداد تا مرداد گل می دهد و در شهریور و مهر میوه آن برداشت می شود.

خوردن تعداد زیاد دانه تازه آن خطرناک است و خوردن کمی از آن همراه با گندم فشارهای عصبی و اضطراب را از بین می برد و کم حرفی را برطرف می کند ولی اگر زیاد خورده شود اثر معکوس داشته و باعث ضعف مراکز عصبی مرکزی و شلی و رخوت می شود. گندم نیز به مناسبت داشتن مقادیر زیادی کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین و ویتامین و ویتامین باعث تقویت سلولهای مغزی می گردد.