لیپوماتیک آخرین موفقیت بشر در دستیابی به تکنولوژی برای کاهش چربی است. در این روش که توسط FDA نیز تایید شده است به کاهش چربی بدن می پردازند.این شیوه در مقایسه با سایر روش ها موثرتر است و نتایج باورنکردنی از خود نشان داده است.

لیپوماتیک یک روش بدون درد ، غیر جراحی و غیر تهاجمی است که با بی حسی موضعی حجم زیادی از سلول های چربی تنها در یک جلسه از بین می برد.

بیماران می توانند نتایج اولیه را در همان لحظه و نتایج نهایی از دست دادن چربی را در حدود سه ماه مشاهده کنند.بلافاصله پس از جراحی آنها می توانند به فعالیت روزمره خود بپردازند. با بکارگیری این شیوه سوزش، کبودی و تورم پوست بطور قابل توجهی کاهش می یابد.

از اثرات مهم آن می توان به از بین بردن سلولیت و سفت کردن پوست اشاره کرد که از 1 تا 6 ماه پس از انجام لیپوماتیک قابل مشاهده است. لیپوماتیک از آخرین روش های لاغری است که ایمن ، آسان و موثر می باشد.

درواقع ، این دستگاه از یک کانول مکش ارتعاشی تشکیل شده است و نوسانات ، چرخش و ارتعاشات آن با یک موتور پنوماتیک موجب می شود که توسط هوای فشرده این کانول حرکات سه گانه داشته باشد. به اینصورت که در یک مسیر مارپیچ از سه حرکت جهت خرد کردن چربی ها استفاده می کند. اصل اموبوسیون ( ذرات چربی در آب ) اجازه می دهد تا بافت های چربی بدون آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند عضلات ، عروق خونی و اعصاب حذف شوند.

لیپوماتیک فناوری ویژه ای است که ارتعاشات ثابتی ایجاد می نماید. بدون شک جراح در این شیوه با آرامش کار می کند و نیازی به استفاده از نیروری فیزیکی خود ندارد.دقت در حرکت در این شیوه را نباید فراموش کرد زیرا در بهبودی بیمار تاثیر دارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم در این شیوه سلول های چربی برای اولین بار با ابزاری بنام کانولا شکسته می شوند که علت آن حرکات ارتعاشی این دستگاه است و سپس چربی به آرامی از بدن مکیده می شود.

مزایای استفاده از لیپوماتیک

ـ ایمن ، موثرو آسان

ـ اگر کانول با بافت غیر چربی مواجه شود سیستم های امنیتی فعال اجازه توقف می دهند.

ـ درد آن کم است یا بعبارتی هیچ دردی ندارد زیرا شبیه قلقلک دادن می ماند.

ـ مدت زمان جراحی کم است.

ـ بهبودی سریعا حاصل می شود.

مقایسه لیپوماتیک و اولتراسونیک لیپوساکشن

لیپوساکشن هم یک عمل زیبایی است که شیوه آن تا حدودی قدیمی است و توسط دستگاههای قدیمی انجام می گیرد.در نتیجه این عمل جراحی در طی فرآیند شکستن سلول های چربی بدن شما درد بسیاری را تحمل می کند زیرا در این شیوه از امواج مافوق صوت به شیوه ای کاملا خشن برای وارد کردن شوک به چربی ها استفاده می شود. لیپوساکشن خطرات بسیاری دارد از جمله اینکه نه تنها این امواج صوتی باعث شکسته شدن بافت های چربی می شوند بلکه امکان دارد به اعصاب ، عضلات و عروق خونی بدن نیز صدمه وارد کنند که نتیجه آن بدون شک رضایت بخش نخواهد بود.

لیپوماتیک اما روشی درمانی است که به آرامی به فعالیت می پردازد. این دستگاه به کمک هوای فشرده و یک کانول بطور خودکار چرخش 360 درجه ای دارد و این حرکت سبب می شود که چربی ها خرد شده و همزمان بیرون کشیده شوند. این شیوه بسیار امن و موثر بوده و خطرات آن اگر اقدامات ایمنی لازم انجام گیرد بسیار کم است.