به طور کلی درمان با رادیو فرکوئنسی باید با یک فاصله زمانی 3-4 هفته ای برای 3-4 جلسه انجام شود و معمولا بیمار نیز در این مدت نتیجه مطلوب را می گیرد. سپس به فاصله هر 6-7 ماه باید مجددا درمان انجام شود تا تحریک کلاژن سازی باقی بماند و فرد بتواند نتیجه مطلوبی که از درمانش گرفته را حفظ کند.

به طور طبیعی ممکن است فرد با توجه به شدت عملی که انجام داده یا نوع دستگاهی که برای درمانش مورد استفاده قرار گرفته است ، با تورم و قرمزی یکی دو روزه مواجه شود و معمولا عارضه دیگری نیز در این نوع درمان اتفاق نمی افتد. خانم های باردار ، افرادی که باطری و ضربان سازهای قلبی دارند و کسانی که بیش از 2 ایمپلنت در دندان هایشان دارند یا پروتزهای فلزی در بدنشان کار گذاشته شده است (زیرا افزایش حرارت در ناحیه پروتز می تواند باعث آسیب و تخریب موضعی بافت بدن شود) باید پزشک خود را در جریان بگذارند تا از روش درمانی دیگری برای بهبود مشکل آن ها کمک گرفته شود. از آن جا که از این روش برای بهبود جوشگاه ها یا جوان سازی پوست استفاده می شود ، معمولا می توان گفت افرادی با سن بین 30 تا 50 سال مناسب ترین گزینه ها برای تحریک کلاژن سازی و کسب نتیجه های رضایت بخش تر هستند. معمولا اندیکاسیون استفاده از این روش در سن های زیر 30 سال کمتر پیش می آید و افراد بالای 50 سال نیز با استفاده از روش رادیو کوئنسی نتیجه چندان مطلوبی به دلیل پیر شدن فیبروبلاست ها و عدم توانایی در کلاژن سازی (افراد جوان) نخواهند گرفت.

بسیاری افراد می پرسند آیا دستگاه های خانگی رادیو فرکوئنسی هم همان کاربرد دستگاه های کلینیکی را دارند و می توان به کاربرد مناسب آن ها اطمینان کرد؟ در پاسخ باید گفت که همه افراد باید در مورد خرید و استفاده از انواع خانگی دستگاه های مختلف مانند رادیو فوکوئنسی ها ، لیزر های خانگی یا حتی میکرودرم ابریژن ها که کاربرد زیبایی و جوان سازی دارند ، هوشیاری کافی داشته باشند. به طور کلی ، مدل های بزرگ چنین دستگاه هایی که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند نیز در مواردی کارآیی مطلوب و مورد انتظار پزشک و بیمار را ندارند ، دیگر چه برسد به انواع کوچک و خانگی آن ها که انرژی بسیار کمتری نسبت به انواع بزرگ تر شان دارند. وقتی که اندازه این دستگاه ها کوچک می شود ، دیگر امکان تولید انرژی را به اندازه یک دستگاه بزرگ نخواهد داشت. ضمن این که اگر کارخانه ها بخواهند این دستگاه های خانگی را با قدرت و کیفیت مناسب به بازار عرضه کنند ، ممکن است افراد مصرف کننده در اثر استفاده نادرست دچار عوارضی شوند و به همین دلیل از آن شرکت تولید کننده ادعای خسارت کنند و مسئولان آن ها را به دادگاه بکشانند. با این حساب دستگاه های خانگی رادیو فرکوئنسی ، لیزر موهای زائد یا میکرودرم ابریژن ها ، دستگاه های ضعیفی هستند و کارآیی لازم و حتی مناسب را ندارند.

در نتیجه می توان گفت انواع دستگاه های خانگی مربوط به زیبایی و جوان سازی ، جنبه تبلیغاتی و فانتزی دارند و فقط به دلیل این که مردم خواستار عملکرد آن ها هستند ، به بازار ارائه شده اند و به هیچ عنوان کارکرد مناسب درمانی را ، با توجه به اندازه بزرگشان ندارند.

استفاده از این دستگاه ها ، نه تنها نتایج مطلوب و مورد نظر بیمار را حاصل نمی کنند ، بلکه ممکن است دچار عوارضی شوند که بعدها با دردسر بیشتری بتوان از طریق درمان های کلینیکی از پس آن ها برآیند.

RFها نیز دستگاه هایی قوی و با قدرت بالا هستند و برای این که بتوان به درجه حرارت لازم در بافت رسید ، باید دقت زیاد و کافی در استفاده از آن ها به خرج داد. استفاده از آن ها توسط افراد غیر حرفه ای ، می تواند سوختگی پوست را به دنبال داشته باشد. بنابراین برای کم کردن عوارض ، انواع خانگی رادیو فرکوئنسی را بسیار ضعیف تولید می کنند و استفاده از آن ها فایده چندانی نخواهد داشت.