سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا چندین سیستم لیزر و نور را برای درمان آکنه تایید کرده است. این سیستم ها فقط برای هدف گیری آکنه التهابی با رشد فعال P . acnes طراحی شده اند. این ها برای افرادی که فقط سیاه سر یا سفیدسر دارند مناسب نیستند. برنامه درمان برحسب سیستمی که به کار گرفته می شود متفاوت است.

در اوت 2002 ، کلییر لایت نخستین دستگاهی بود که برای درمان آکنه از FDA مجوز گرفت. این سیستم برای درمان آکنه التهابی متوسط تا شدید از نور باریک نوار پرشدت بخش بنفش آبی طیف نور استفاده می کند ، نه از انرژی لیزر. دستگاه باکتری P . acnes را با نور پرشدت هدف می گیرد و عناصر خاصی از P . acnes را تحریک می کند و در مقابل بدون آسیب رساندن به بافت پیرامون ، باکتری ها را نابود می کند.

نتایج یک مطالعه از چند مرکز لیزر با 120 بیمار که به مدت 4 هفته 2 بار در هفته درمان شدند نشان داد که 80% بیمارانی که آکنه خفیف تا متوسط پاپولوپوستولی داشتند تقریبا 60% بهبود پس از پایان درمان و 70% بهبود 2 هفته پس از آخرین درمان نشان دادند. بافت پیرامون هیچ آسیبی ندید و هیچ گزارشی از ناراحتی بیمار در طول دروه آزمایش اعلام نشد.

مطالعات پیگیر در حال بررسی پارامترهای مختلف درمان ، مانند درمان های یک بار در هفته به مدت 6 هفته و انواع دیگر هستند تا حداکثر نتیجه با حداقل تداخل در شیوه زندگی بیمار به دست آید. این نوع درمان فقط از انواع التهابی موثر است ، چون باکتری P . acnes را هدف قرار می دهد.

بعد دستگاه اسموت بیم به بازار آمد. این سیستم ، یک لیزر دیود است که برای درمان آکنه و جاهای گود شده بر اثر آکنه مجوز دارد. این لیزر ، انرژی را در 1450 نانومتر گسیل می کند. یک مطالعه چند ساله که در مرکز پزشکی ناول در سن دیگه گو انجام شد نشان داد که تعداد ضایعه آکنه پس از فقط یک درمان به میزان چشمگیری کمتر شد و پس از چهار جلسه لیزر 20 دقیقه ای بیش از 98% کاهش آکنه در بیماران دیده شد. علاوه بر این ، بنابر گزارش این مطالعه ، ضایعات آکنه در بیماران تا 6 ماه پس از درمان فرونشینی داشت.

کول تاپ یک سیستم لیزر 1320 نانومتر است که برای آکنه پشت و جای آکنه مجوز گرفته است. این لیزر ، غدد مولد چربی را هدف می گیرد بدون اینکه به سطح پوست آسیب بزند.