اگر دندان مصنوعی پس از چند دقیقه ابتدای قرارگیری باز هم شما را آزار داد یا هنگام جویدن غذا دچار درد می شوید یا متوجه قرمزی و تورم لثه ها یا پیدایش لکه های سفید دردناک شده اید به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

مشکلات ناشی از دندان مصنوعی چه خطری به همراه دارند ؟

به ندرت، زخم های عود کننده با دایمی دهان، نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی هستند: بنابراین مهم است که هرسال دهان خود را توسط پزشک بررسی کنید حتی اگر هیچ دندان طبیعی نداشته باشید.

درمان

دندان پزشک می تواند برای تسکین فشار وارده بر لثه ها، دندان مصنوعی را دوباره تنظیم کند یا در صورت نیاز وی سری جدیدی از دندان ها را که با شکل کنونی استخوانی فک و لثه های شما مطابق داشته باشد تهیه می کند.

اگر به دلیل جمع شدن فک، ساختن دندان های مصنوعی که به خوبی در دهان شما جور شوند مشکل باشدف دندان پزشک می تواند با کمک شیوه های مختلف جراحی، پایه بهتری را برای قرارگیری دندان های مصنوعی جدید ایجاد کند. این اعمال جراحی باعث ساخت تدریجی بافت نرم لثه یا بافت سخت فک می شوند. گاهی اوقات یک حمایت کننده فلزی (کاشت دندان) در استخوانی جایگذاری می شود و می توان برای جایگذاری دندان نیز از آن استفاده کرد.

اگر لثه های شما به علت عفونت قارچی قرمز و متورم شوند، دندان پزشک یک داروی ضد قارچ را تجویز می کند.از مصرف پمادهای فروش آزاد، برای بی حس کردن درد ناشی از دندان مصنوعی بپرهیزید، مگر آنکه به طور مستقیم توسط دندان پزشک خودتان تجویز شده باشند. استعمال این نوع پماد، علت بروز زخم را برطرف نمی کند و ممکن است یک مشکل جدی تر را مخفی نگه دارد.