گرما درمانی و سرما درمانی

گرما باعث تقویت جریان خون می شود، عضلات سفت و منقبض را شل می کند و باعث تسکین درد می گردد. از آن می توان به صورت کمپرس های آب گرم (کیف آب جوش)، لامپ های مادون قرمز، تشعشع امواج کوتاه، اولترا سوند (امواج مافوق صوت)، موم پارافینی داغ یا وان آب گرم استفاده کرد. در برخی از موارد، سرما درمانی با کیسه یخ یا خیس کردن موضع با آب سرد ممکن است ضروری باشد. در مواردی هم از فرو بردن متناوب دست یا در آب گرم سرد استفاده می شود.

حمام چرخابی

حمام چرخابی می تواند درد ناشی از گرفتگی عضلانی را برطرف ساخته و حکات عضلات را تقویت یا هماهنگ کند، زیرا آب تا حدودی شما را حمایت می کند، اما از طرفی در مقابل حرکت عضلات از خود مقاومت نشان می دهد.

ماساژ

ماساژ درمانی به بهبود جریان خون کمک می کند، شما را از لحاظ جسمی و روحی آرام می سازد، دردهای موضعی یا گرفتگی های عضلانی را برطرف ساخته و ورم را کاهش می دهد. این کار ممکن است توسط یک کارشناس مجرب فیزیوتراپی یا یکی از اعضاء خانواده که در این زمینه آموزش دیده، صورت گیرد.

برق

استفاده از جریان برق با قدرت بسیار کم در پوست می تواند با تحریک عضلات سطحی آنها را منقبض کند. این کار باعث ایجاد پاسخ در عضلات فلج یا ضعیف می گردد. حتی می توان برخی از داروها را هم با استفاده از یک وسیله برقی کم ولتاژ از طریق پوست تجویز کرد. از وسایل برقی حملی موسوم تنس یا محرک های پوستی گاهی برای کنترل درد مزمن استفاده می شود.

وسایل کمکی

درمان شما ممکن است شامل آموزش نحوه استفاده از وسایل کمکی برای راه رفتن، مانند : عصا، مفصل یار (پریس) یا گام یار، یا تجهیزاتی مثل صندلی چرخ دار یا چرخ موتوری هم باشد. ممکن است اموزش هایی هم در زمینه استفاده از ابزار آلاتی که به شما در بستن دکمه ها، گرفتن چنگال، شماره گرفتن یا رانندگی کمک می کنند، دریافت نمایید.

سایر درمان ها

ممکن است علاوه بر پزشک و فیزیوتراپیست. برای بازیابی توانایی در انجام کارهای روزمره مثل آرایش کردن و اصلاح، لباس پوشیدن یا راه هایی برای جبران عملکرد های از دست رفته لازم باشد به یک کارشناس کار درمانی هم مراجعه کنید.