مشکلات جسمی دوران بارداری

تنها درصد بسیار کمی از زنان در طی بارداری دچار هیچ مشکلی نمی شوند. این نظر می تواند نگران کننده باشد، اما به خاطر بسپارید مشکلات بارداری بیش از آن که خطرناک باشند ناراحت کننده هستند.

اکثرا این مشکلات به علت تغییرات موجود در ترکیبات هورمونی و اضافه وزن بدن ایجاد می شوند و کار شما تنها سازش و همراهی با این تغییرات و مقداری صبر و حوصله است. کلیه این مشکلات پس از تولد کودک برطرف خواهد شد.

دانستن این نکته که علت این مشکلات چه عواملی هستند، خود یک جنگ نصف و نیمه است ولی مهمترین امر این است که بتوانید تشخیص بدهید که کدام مشکل فقط ناراحت کننده و کدام یک بالقوه برایتان خطرناک و جدی است.

مشکلات شایع دوران بارداری

در طی بارداری ممکن است انواع مشکلات را تجربه کنید که البته اغلب آنها فقط ناراحت کننده اند تا آن که بخواهند آسیبی به بدن برسانند.

اکثر این تغییرات و مشکلات به علت تغییر در ترکیبات هورمونی و اضافی وزن بدن است که به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانند درمان شوند.

البته تعداد بسیاری کمی از این مشکلات جدی هستند که باید مراقب علائم ناشی از آنها باشید و برای این کار باید از قبل آنها را خوب بشناسید تا بتوانید خود را جهت مقابله با آنها به خوبی آماده سازید.

خونریزی مهبلی در هر زمان از بارداری می تواند ایجاد شود؛ لذا این مشکل از جمله مشکلاتی در دوران بارداری است که باید خیلی جدی گرفته شود.