سردشدن هوا باعث کاهش فعالیت های بدنی و چاقی می شود. استفاده از غذاهای چرب و سنگین در فصل زمستان و پاییز  سبب چاقی و افزایش وزن می شود. چرا چاقی در روزهای سرد اتفاق می افتد؟ در ادامه روش هایی برای جلوگیری از چاقی در روزهای سرد ارائه شده است.

 

راه کارهای جلوگیری از چاقی در فصل پائیز

کاهش مصرف کربوهیدرات

حذف کربوهیدرات در رژیم غذایی اصلا ایده خوبی نمی باشد. مصرف کربوهیدرات بطور هرروز هم رفتار سالمی شمرده نمی شود. حال چطور باید تعادل ایجاد کرد؟ بهترین راه این است که در طول ماه های پائیز مصرف کربن را کاهش دهید. به جای خوردن نان سفید سعی کنید از نان جو گندم استفاده کنید و از پاستای کامل استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی فراوانی دارد.

 

آب بخورید تا با گرسنگی کاذب مقابله شود

در اغلب موارد که در یخچال یا کابینت ها را به دنبال خوراکی از جا می کنید تشنه تان است نه گرسنه! چنانچه در هر وعده ی غذایی به میزان کافی غذا بخورید نباید به دنبال ریزه خواری باشید. برای مقابله با این مشکل آب و مایعات سالم بیشتری استفاده کنید. نتیجه پژوهشی که در دانشگاه Tennessee انجام گردیده است نشان می دهد که حفظ آب بدن میتواند با گرسنگی و میل به پرخوری مقابله کند.

 

یک فنجان چای سبز بهمراه هل و دارچین و نعنای تازه برای گرم شدن، تأمین آب بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به تناسب اندامتان فوق العاده است. سعی کنید همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و جرعه جرعه میل کنید. همین کار ساده شما را از ریزه خواری بین وعده های غذایی حفظ می کند.

 

 

از میوه های پاییزی چربی سوز استفاده کنید

برخی از میوه ها قند دارند و سبب چاقی موضعی میشوند و برخی دیگر برعکس لاغر می کنند ولی آیا تا کنون در مورد میوه های پاییزی که چربی را بسوزانند، چیزی شنیده اید اصلاً این میوه ها را می شناسید؟

 

زمانی که شما آغاز به کاهش وزن می کنید، تمام چیزهایی که می خورید در این مسأله اثر دارند؛ ما در ادامه میوه هایی را معرفی می کنیم که در لاغری بدن و به ویژه از بین بردن چربی شکم و پهلو مؤثر هستند. پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها میتواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و در نتیجه شما را لاغرتر کند.

 

سیب، آووکادو، پاپایا، گریپ فروت ، پرتقال، لیمو و انار از میوه های چربی سوز هستند.

 

در یک باشگاه ثبت نام کنید.

یکی از بهترین راهها برای مبارزه با چاقی ثبت نام در باشگاه میباشد البته معمولاً با سرد شدن هوا، انگیزه اشخاص برای ورزش کردن هم کاهش پیدا می کند ولی باید زمانی را برای این کار اختصاص دهید. دست کم میتوانید این کار را در خانه انجام دهید. دوبار باشگاه رفتن در هفته میتواند به صورت شگفت انگیزی عمل کند.

 

از لباس‌های راحت استفاده کنید که شما را فعال نگه می دارد

همان طور که گفتیم ورزش کردن را حتماً باید در این فصل در پیش بگیرید ولی مهم این است که لباس‌های راحت بپوشید تا فعالیت شما در آن راحت تر صورت بگیرد.

 

این لباس ها سبب می شود که حس راحتی بیشتری کنید و تمایل بیشتری به انجام تمرین های ورزشی داشته باشید.