مه شو : امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون است. امین حیایی را در کنار همسرش نیلوفر خوش خلق می بینید. امین حیایی 19 خرداد 1349 در قیطریه تهران متولد شد.در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت. امین حیایی پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

همسر دوم امین حیایی نیلوفر خوش خلق

امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد 1351 میباشد او در فیلمهایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بود. امین حیایی را در کنار همسرش نیلوفر خوش خلق در ادامه این مطلب مشاهده می کنید.

امین حیایی

مونا بانکی پور پس از مدت کوتاهی از امین حیایی جدا شد و امین حیایی با نیلوفر خوش خلق ازدواج کرد. مونا بانکی پور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به همراه پسرش دارا حیایی، در اکران فیلم شعله حضور یافت.

بعضی ها معتقدند که دارا حیایی، شباهت زیادی به مونا بانکی پور و امین حیایی که پدر و مادرش هستند ندارد. البته مونا بانکی پور قبلا گفته بود که رنگ چشم دارا حیایی، شبیه پدر بزرگش است. مونا بانکی پور در سریال خواب و بیدار، نقش همسر دانیال حکیمی را بازی کرد. مونا بانکی پور مدت ها در خارج از کشور زندگی کرد و این باعث کم کاری او در سینما و تلویزیون ایران شد. فرزانه داوری، مادر مونا بانکی پور، از هنرپیشه های قبل از انقلاب بوده و پس از انقلاب، مجوز فیلم کوتاهش به نام قمر در عقرب صادر شد.

 پس از تولد دارا حیایی، پسر امین حیایی و پخش شدن عکس او با نیلوفر خوش خلق همسر فعلی امین حیایی حواشی مختلفی زندگی امین حیایی را در برگرفت. این حواشی مربوط به زندگی شخصی امین حیایی و همسر اولش بوده است. مخاطبان امین حیایی پس از منتشر شدن عکس دارا و نیلوفر خوش خلق فکر می کردند که او مادر دارا است اما امین حیایی به انتشار فیلمی در فضای مجازی به تمام این حواشی پایان داد.

تصاویر همسر اول امین حیایی / مونا بانکی پور کیست؟

امین حیایی

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی در ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محلهٔ قیطریه به دنیا آمد. پدرش تقی حیایی کارمند شغل آزاد بود. در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد دریافت جایزهٔ بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

او در نخستین نقش‌آفرینی‌اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) حاضر شد. وی در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پردهٔ سینماهای تهران رفت. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

او همچنین برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنوارهٔ سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله‌ور شد.همسر وی نیلوفر خوش‌خلق از بازیگران سینمای ایران است.همچنین مونا بانکی‌پور، همسر سابق حیایی، و فرزندشان دارا حیایی نیز از بازیگران سینما هستند.

امین حیایی

مونا بانکی پور همسر اول امین حیایی کیست؟

مادربزرگ دارا حیایی، فرزانه داوری ( مادر مونا بانکی پور) است که ازهنرپیشه های سال های پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در یک فیلم بازی کرد و بازیگری را کنار گذاشت.

مونا بانکی پور یکی از بازیگران ایرانی است که اکنون فعالیت بازیگری ندارد. مونا بانکی پور در مجموعه تلویزیونی« خواب و بیدار» در نقش همسر دانیال حکیمی و فیلم سینمایی« خانه ای در شن» بازی نموده است. او سال ۱۳۷۵ از امین حیایی جدا شد و حضانت دارا به عهده گرفت و بهمراه پسرش دارا سالها در خارج از ایران زندگی کردند و چند سال پیش به ایران برگشتند.

نظر امین حیایی راجع به همسر سابقش چیست؟

امین حیایی در گفتگو با فریدون جیرانی که از طریق سامانه ویدئو درخواستی منتشر شد درباره نحوه ورود خود به سینما گفت: «فوت خواهرم دریچه‌ای بود برای ورود به سینما؛ سومین روز درگذشت خواهرم بود که برای اولین فیلم سینمایی‌ام به من زنگ زدند. اولین فیلمی که نقش اول بودم «قرمز» بود؛ تست زدم و ۲۰ دقیقه بازی کردم و حتی سکانس آخر فیلم هم سایه خودم در فیلم است اما به ناگهان منصرف شدم.

وی با اشاره به شکست در ازدواج اول گفت: «من از بچگی عاشق پیشه بودم و با هر کسی دوست می‌شدم می‌خواستم با وی ازدواج کنم اما همیشه در عشق شکست می‌خوردم. در ازدواج اولم حتی یک سال نیز با همسرم زندگی نکردم و به طلاق منجر شد.»

امین حیایی

جالبست بدانید نظر چند سال پیش امین حیایی در مورد بازیگر شدن پسرش چیز خیلی متفاوتی بود که در زیر می توانید بخوانید.

پنج سال قبل امین حیایی در یکی از گفتگوهایش از بی علاقگی دارا به بازیگری چنین گفته بود: دارا دوست ندارد مانند من بازیگر شود اما علاقه مند به هر کاری که باشد کمک و پشتیبانی اش می کنم.حیایی افزوده بود: پسرم بیشتر به کامپیوتر و ورزش علاقه دارد و هر کاری که از دستم بربیاید برای رسیدن به آرزوهایش می کنم. دارا هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

 مونا بانکی پور بعد از طلاق از بازیگری فاصله گرفت و با پسرش سال ها خارج از کشور زندگی کرد تا اینکه تصمیم گرفت به ایران برگردند.دارا با مادرش در کنار مادر بزرگ خود فرزانه داوری از بازیگران قبل از انقلاب مدتی در کشور آمریکا زندگی می کردند دارا ابتدا به علت چهره اش وارد مدلینگ شد، او مدتی در بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله شرکت مزمز بیشتر دیده می شد تا اینکه وارد بازیگر شد.