مه شو : رضا رویگری تا کنون دوبار ازدواج کرده است. همسر دوم رضا رویگری 26 سال دارد. رضا رویگری 75 سال دارد. اختلاف سنی رضا رویگری و همسرش حدودا 49 سال است. آنها سالهاست با یکدیگر ازدواج کرده و خوشبخت می باشند. در سال 1348 وقتی 23 ساله بود از طریق معرفی یک دوستی به خانم خجسته کیا (کارگردان) که دنبال بازیگر خوش صدا می گشتند اولین رضا رویگری بار وارد تئاتر شد

رضا رویگری

رضا رویگری

در مهر ۱۳۹۰ ویدئویی از رضا رویگری منتشر شد که در آن رضا رویگری به خاطر بازی در برخی نقش‌ها از مردم عذرخواهی کرد. این گمان برای مردم ایران به وجود آمده بود که رضا رویگری به خاطر بازی در فیلم اخراجی‌ها ۳ در نقش میرحسین موسوی از مردم عذرخواهی کرد؛ ولی در مصاحبه‌ایی، این عذرخواهی را تکذیب کرد.

رضا رویگری

بیوگرافی بازیگر مطرح کشور رضا رویگری

رضا رویگری متولد 6 دی 1325 در تهران بازیگر ، خواننده و نفاش می باشد دیپلمه و دانش آموخته دروس ابتدایی حوزه بنام جامع المقدمات نزد امام جمعه تجریش است که در 23 سالگی اولین بار با تئاتر بروی صحنه رفت و با خواندن مشهور شد

بعنوان تنها فرزند خانواده در منطقه تجریش بدنیا آمد ، می گوید پدرم یک آیت الله بی عمامه بود و آرزو داشت من روحانی شوم به همین خاطر مدتی دروس حوزه خواندم

در نوجوانی به دو چیز خیلی علاقه داشتم ، یکی خلبانی و دیگری بازیگری ، بعدها نقاشی هم وسط آمد اما بخاطر اینکه پدرم راضی نبود الکی در آزمون خلبانی رد شدم.

رضا رویگری و نقش کیان در سریال مختار

رضا رویگریبازیگر نام آشنایی در سینما، تئاتر و تلویزیون است، اما بیش از همه کاراکترها و شخصیت‌هایی که ایفا کرده او را به کیسان ابوعمره می‌شناسند. حتی خودش هم این اعتقاد را دارد که مردم این قهرمان ایرانی را بسیار دوست داشتند و انواع و اقسام بازتاب‌ها را در کوچه و خیابان نسبت به این کاراکتر سریال مختارنامه نشان داده‌اند. اما او فقط متعلق به جامعه بازیگری نیست و می‌توانیم با آثاری که در عرصه موسیقی و نقاشی از خودش به جای گذاشته، او را یک خواننده و نقاشِ توانمند هم بدانیم.

رضا رویگری در 23 سالگی برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفت اما روزهای منتهی به انقلاب، سرودی را می‌خواند که هنوز هم به یادگار مانده است. ایران ایران این بازیگر شناخته شده بارها از آنتنِ رسانه ملی پخش شده و بسیاری از این موسیقی حماسی یادگاری دارند. وقتی بازیگر عقاب‌ها آیه‌های قرآن را به صورت سرود می‌خواند. پس از پیروزی انقلاب این سرود با نام (الله الله) روی آنتن رفت.

رضا رویگری و خوانندگی 

رضا رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نامهای «از عشق گفتن» و «غوغا» و «کازابلانکا» به بازار هنر عرضه کرده است. وی همچنین، خوانندۀ سرود معروف «ایران ایران» دراول انقلاب می باشد.

رضا رویگری بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون حدودا دو سالی میشود که به علت عوارض ناشی از سکته قلبی تقریبا از سینما و تلویزیون دور است. در این مدت این همسرش تارا کریمی است که تمام وقت کنار او حضور دارد و از وی پرستاری می‌کند.

رضا رویگری و همسر اولش فرشته میرهاشمی

همسر اول رضا رویگری فرشته میرهاشمی است،حاصل ازدواج اول رضا رویگری با فرشته میرهاشمی، پسرش کیارش رویگری متولد ۱۳۵۳ و یک نوه دختر 8 ساله است. اما در سال ۱۳۹۳ از همسر اول خود به دلیل مخالفت با کار فرشته میرهاشمی جدا شد.

فیلم سینمایی رضا رویگری

آخرین مهلت (۱۳۶۸)

دخترم سحر (۱۳۶۸)

رانده شده (۱۳۶۸)

شب بیست و نهم (

قرنطینه (۱۳۸۶)

مجنون لیلی (۱۳۸۶)

جنایت و جنحه (۱۳۸۴)

رضا رویگری و همسر دومش تارا کریمی

رضا رویگری

در ازدواج دوم خود، با دختری که ۴۳ سال از خودش کوچک‌تر است ازدواج کرده‌است. گفتنی است همسر دوم وی، تارا کریمی، در ۲۳سالگی با وی مزدوج شد.

مصاحبه ای با رضا رویگری

«از کودکی اطلاعات هفتگی در خانه ما بود، همیشه شنبه ها دم کیوسک منتظر بودم تا مجله بیاد و با ولع مطالبش را بخوانم. سالهای دور، یادش به خیر. این روزها دیگر وقت مطالعه ندارم.»

رضا رویگری در بخشی از این مصاحبه گفت: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم.

اول سریال تلویزیونی‌ام چنگک و اولین فیلم سینمایی‌ام عقاب‌ها ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است اما خودم بهترین کار سینمایی‌ام را فیلم «بوتیک» می‌دانم.

رویگری در مورد نقش خود در سریال مختارنامه نیز بیان داشت: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید.

قبل از انقلاب زمانیکه تئاتر کار می کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با فیلم «اجاره نشین‌ها » فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.