مه شو:این روش لیزر، بمباران پرتوهای نور در منطقه لب، برای حذف موهای زاید از ریشه می باشد.با مطالعه مقاله زیر، با مزایای این تکنیک ابتکاری جدید، بیشتر آشنا خواهیم شد.

موهای این منطقه، در هر شرایطی، بخصوص در ارتباطات اجتماعی،بسیار آزار دهنده بوده و خانم ها به هر راهی متوسل می شوند تا از شر این موها رهایی یابند و اگر چه روش های زیادی برای اینکار وجود دارد، به تجربه ثابت شده که لیزر، می تواند بهترین گزینه برای این افراد باشد.

leizer2

در این روش، برخورد پرتویی از نور به منطقه مورد نظر،با تاثیر بر فولیکول های مو،رشد مجدد مو را در آن مختل می سازد.این پرتو شدید نور، دارای طول موج بسیار کوتاهی است که با چشم غیر مسلح،نامرئی می باشد.این پرتو نور از سطح پوست گذشته و با نفوذ به داخل پوست،فولیکول های مو را مورد حمله قرار می دهد.

همانطور که می دانید،فولیکول های مو، کیسه های کوچکی هستند که ریشه مو را در خود نگه می دارند. بنابراین زمانیکه این پرتو نور با پوست تماس پیدا می کند، به فولیکول مو صدمه زده و به این ترتیب رشد مجدد موها را متوقف می سازد.اگرچه پرتو لیزر، به پوست نفوذ کرده و برای صدمه به فولیکول مو، کمی گرما ایجاد می کند ،اما به هیچ وجه به لایه های داخلی پوست آسیبی وارد نخواهند کرد.

تعداد جلسات

زمان مورد نیاز و تعداد جلسات لیزر، کاملا بستگی به گسترش منطقه مورد نظر دارد و از آنجاییکه منطقه لب، بزرگ نیست، در نتیجه اینکار در هر جلسه، چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و ممکن است یک جلسه هم کافی باشد.

اما در برخی موارد، برای کسب نتیجه بهتر و طولانی تر،4-3 جلسه پیشنهاد می شود.به هر حال این اصلا به آن معنا نیست که فرد مجبور است 3 روزمتوالی را در کلینیک سپری کند تا به نتیجه مورد نظردست یابد.بعد از هر جلسه درمانی، فاصله زمانی 2-1 ماهه برای چک کردن نتیجه کار ، در نظر گرفته می شود و در طول فاصله زمانی بین جلسات، پزشک تصمیم می گیرد که آیا بیما نیاز به جلسه دیگری دارد یا خیر.

آیا این روش دردناک است؟

در این تکنیک ، ممکن است فرد ، سوزش خفیفی را در این منطقه تجربه کند.به هر حال این احساس در طی یک جلسه لیزر درمانی به خوبی قابل تحمل است.اما ممکن است پزشک به منظور کاهش درد از یک کرم بی حس کننده برای بیمار استفاده نماید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی این روش موقتی بوده و بیشتر در پوست های روشن اتفاق می افتد و احتمالا چند روز هم طول خواهد کشید.

افرادی که پوستی تیره دارند، بیشتر مستعد کمی تغییر رنگ موقتی پوست در این منطقه هستند.

در افرادی که پوست بسیار روشنی دارند، احتمالا پوست کمی تیره خواهد شد.

ایجاد دلمه یا تاول هم یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی این روش می باشد.

در هرصورت چنانچه این عوارض بیش از یک ماه طول بکشد، حتما پزشک را از آن مطلع سازید.

آیا این لیزر هزینه بالایی دارد؟

محدوده لب، منطقه کوچکی است که هزینه بالایی نخواهد داشت، اما در صورتیکه لب بالا و پایین، هر دو مدنظر باشند،هزینه آن کمی بیشتر خواهد بود.

آیا نتیجه این لیزر موقت است یا دائم؟

استفاده از این روش، لزوما به معنای عدم توانایی دائم فولیکول ها برای رشد مو نخواهد بود.احتمال رشد مو ، حتی بعد از درمان هم وجود دارد، اما این امر ممکن است چندین هفته یا حتی ماهها به طول بینجامد.

مواردی وجود دارد که فولیکول های موبه آسیب های وارده توسط لیزر مقاومت نشان می دهند که البته این اتفاق هم بسیار به ندرت اتفاق می افتد.

توجه

انواع متفاوتی از لیزر مثل Nd:YAG یا لیزر دیود هم وجود دارند که هر کدام مختص نوع خاصی از پوست می باشند.بنابراین در این مورد حتما با پزشک متخصص و کاملا حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید، چرا که استفاده نامناسب از لیزر می تواند منجر به ایجاد زخم و آسیب های پوستی در منطقه مورد نظر شود.

روش های متعدد دیگری هم برای حذف موهای زائد(تراشیدن، اپیلاسیون، بند انداختن و ...) وجود دارند که البته هیچ تاثیری بر فولیکول های مو ندارند. بنابراین این روش ها باید روزانه و در فواصل زمانی منظمی انجام شوند تا لب ها همیشه آراسته و مرتب به نظر برسند.

خوشبختانه این لیزر نتیجه بخش بوده و اثرات آن هم بلند مدت و طولانی تر خواهد بود و طبیعتا رضایت بیشتری را هم در پی خواهند داشت.