مه شو: صاف کردن پوست با لیزر، یکی از روش های مدرن پرطرفدار برای مبارزه با پیری پوست و از بین بردن خطوط ظریف یا چروک های پوست، اسکارها و لکه های پررنگ اطراف دهان و چشم محسوب می شود که در بسیاری از موارد برای بخش های بزرگتر پوست هم بسیار مفید واقع می شود.

Beautiful mature woman admiring herself in the mirror

استفاده از لیزر به علت عدم ایجاد ناراحتی، خونریزی و کبودی و نتایج مثبت و رضایت بخشی که به دنبال دارد، در میان افراد داوطلب اقدامات زیبایی، بسیار پرطرفدار است.

امروزه در بسیاری از کلینیک های زیبایی، برای از بین بردن اسکارها یا بافت های جوشگاهی یا به عبارت ساده تر، جای جوش و اکنه، از لیزر های قدرتمند Erbium/YAG-Co2 و برای رفع لکه های قهوه ای رنگی که با افزایش سن بر روی پوست ظاهر می شوند، منافذ باز پوست و خطوط پوست و البته اسکارها، از لیزر Fraxel استفاده می کنند.

لیزر درمانی را می توان در مطب، کلینیک ها و یا مراکز جراحی های سرپایی بیمارستان ها و بنا به نظر پزشک، در یک، دو یا چند جلسه انجام داد.

در انجام لیزر، پس از تشخیص پزشک از عمقی یا سطحی بودن منظقه مورد نظر، از بی حسی عمومی و یا موضعی استفاده می شود.

در برخی موارد، ممکن است فرد پس از لیزر، در منطقه مورد نظر احساس ناراحتی و تورم داشته باشد که کاملا طبیعی بوده و حتی اگر چند روز ادامه داشته باشد،جای هیچ نگرانی وجود ندارد.در این موارد، با کمپرس کردن این ناحیه و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک ، مشکل برطرف خواهد شد.

عوارض صاف کردن پوست بالیزر بسیار بندرت گزارش شده است.این عوارض احتمالی عبارتند از: تغییر رنگ پوست، سوزش یا اسکار، فعال شدن ویروس ها یا عفونت های نهفته.

فراموش نکنید که اقدامات درمانی و زیبایی را حتما در مراکز معتبر و تححت نظر پزشکان مجرب انجام دهید تا علاوه بر کسب نتیجه مطلوب، از عوارض احتمالی آن پیشگیری کرده باشید.

زیبا باشید.