گیاهان علاوه بر زیبایی در تصفیه هوا نیز نقش دارند.بنابراین انتخاب گیاهان مناسب از اهمیت برخوردار است. تعدادی از گیاهان تصفیه کننده هوا وجود دارند که می توانند خانه شما را از سموم ، غبارها و میکروبهای موجود در هوا سم زدایی کنند.در این بخش گیاهان تصفیه هوا را به شما معرفی کرده ایم.

در اینجا ما لیستی از بهترین گیاهان تصفیه هوا و مکان نگهداری آنها را آماده کرده ایم که می توانید به منزلتان هوای سالم و تازه ای بدهید..

 

1. ژربرا جامزونی

 

 

گیاهان

 

علاوه بر زیبایی و رنگ شاد قرمز ، زرد ، نارنجی یا صورتی به خانه شما ،گل ژربرا جامزونی پاک کننده موثری از سموم فرمالدئید ، تری کلر اتیلن و بنزن است که در طیف وسیعی از مواد خانگی از رنگ ها تا الیاف مصنوعی یافت می شود.

گیاه را در اتاقی با نور طبیعی فراوان قرار دهید و خاک را مرطوب ، اما خوب زهکشی شود.

 

2.  پیچک انگلیسی

 

گیاهان

 

این گیاه که رشد آن سریع و آسان است و در کاهش ذرات مدفوع موجود در هوا مؤثر است و آن را به عنوان تصفیه کننده هوا مناسب برای حمام یا اتاق شما تبدیل می کند. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده اند که پیچک همچنین می تواند به مقابله با سطح قالب در خانه کمک کند. 

روزانه چهار ساعت از نور مستقیم خورشید را به پیچک انگلیسی خود بدهید و با هوای پاک و سم زدایی عشق را به شما باز می گرداند.

 

3. گیاه مار یا زبان مادرشوهر

 

گیاهان

 

با استفاده از این گیاه در اتاق خواب خود ، شما یک خواب عالی را تجربه می کنید. قسمت نو زرد این گیاه شبانه اکسیژن را آزاد می کند و به شما کمک می کند هنگام خواب بهتر نفس بکشید. این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا از فرمالدئید ، زایلن ، بنزن ، تولوئن و تری کلر اتیلن است.

مراقب باشید که آب زیاد ندهید، زیرا ریشه ها مستعد پوسیدگی در خاک مرطوب هستند.

 

4- گل داودی

 

گیاهان

 

آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود را با یک گل داودی زیبا کنید. این شکوفه های زیبا به فیلتر بسیاری از سموم از جمله آمونیاک و بنزن کمک می کند ، که اغلب در پلاستیک ، مواد شوینده و چسب یافت می شود.

این گیاه عاشق نور خورشید است ، بنابراین آن را در محلی در نزدیکی پنجره آفتابگیر قرار دهید.

 

5- گل عنکبوتی یا گل گندمی

 

گیاهان

 

خواص گیاه گل گندمی: برای آن دسته از شما که برای اولین بار میخواهید گل بخرید ، گیاه عنکبوتی مقاوم انتخاب مناسبی است. این بی سر و صدا با سموم از جمله منوکسید کربن، فرمالدهید و زایلن می جنگد. اگر حیوانات خانگی دارید ، این یکی از معدود گیاهان خانگی است که برای حیوانات غیر سمی است.

 

6. آلوئه ورا

 

گیاهان

 

گیاه آلوئه ورا علاوه بر زیبایی برای خانه یکی از گیاهان تصفیه کننده نیز هست. آلوئه ورا در حالی که برای رفع بوی هرگونه بوی غذا و سوختگی آشپزخانه آماده است ، هوای فرمالدئید و بنزن را که در لاک ها ، کفپوش ها و مواد شوینده موجود است ، تصفیه می کند.

این گیاه در یک مکان آفتابی رشد خواهد کرد.

 

7. نخل راپیس

 

گیاهان

 

این یکی از معدود گیاهانی است که می تواند به کاهش سطح آمونیاک موجود در طیف وسیعی از محصولات تمیز کننده کمک کند. خرید آنها به طور کامل رشد کرده گران است ، بنابراین ممکن است بخواهید یک گل کوچکتر خریداری کنید یا از بذر شروع کنید.

این گیاه عاشق رطوبت است.

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

  

8- گیاه دراسنا پرچمی

 

گیاهان

 

تری کلراتیلن و زایلن از جمله آلاینده هایی هستند که توسط این گیاه تصفیه می شود. برگها دارای یک قرمز براق و روشن است که به خانه شما فلاش رنگ می بخشد.

گل دراسنا پرچمی پتانسیل رشد به 8 طبقه را دارد، بنابراین آن را در اتاقی با سقف های بلند و نور خورشید مناسب نگه دارید.

 

9. گیاه بنجامین

 

گیاهان

 

گیاه بنجامین، گیاه محبوب خانه از زمان ویکتوریا است،گیاه بنجامین می تواند به مقابله با سطح فرمالدئید، زایلن و تولوئن کمک کند.

گیاه بنجامین تغییر را دوست ندارند. گیاه بنجامین خود را در نور روشن و غیرمستقیم نگه دارید. این تصفیه کننده قابل اعتماد برای سالهای بسیاری خواهد بود.

 

10. آگلونما همیشه سبز

 

گیاهان

 

ثابت شده است که این گیاه گرمسیری یک پاک کننده مؤثر فرمالدئید و بنزن است که در مواد شوینده و مواد آرایشی یافت می شود. 

آگلونما در نور کم و حتی تاریکی نیز به رشد و فعالیت خود ادامه می‌دهد. توجه داشته باشید که گیاه آگلونما را نباید در معرض نور مستقیم خورشید و یا گرمای شوفاژ و بخاری قرار داد.

 

11. سرخس برگ شمشیری - سرخس بوستون

 

 

گیاهان

این گیاه که به سرخس بوستون نیز شناخته می‌شود یک گیاه آپارتمانی است که در نور کم هم رشد می‌کند اما نیاز به نور غیرمستقیم خورشید دارد. سرخس برگ شمشیری قادر است تا فرمالدِهید موجود در هوا را از بین ببرد.

همچنین رطوبت‌ساز است و هوای خشک را که برای پوست مضر است از بین می‌برد.