پرکننده ها

یکی از راه های پر و چاق تر نشان دادن صورت، استفاده از پرکننده هایی مانند انواع ژل های مجاز یا چربی است. تزریق چربی و ژل باید به وسیله پزشک متخصص انجام شود تا هم بتوانید از استاندارد بودن ژل یا محل صحیح تزریق آن یا روش صحیح برداشت چربی و تزریق آن مطمئن باشید و هم مهارت انجام تزریق به وسیله پزشک. تزریق ژل به هیچ وجه کار آرایشگر نیست. محققان دانشگاه تورنتو به صراحت اعلام کرده اند افزایش سن یکی از دلایل لاغرتر شدن صورت است.

این اتفاق به دلیل از بین رفتن حمایت کافی بافت صورت (به خصوص در قسمت گونه ها) به خاطر کم شدن میزان کلاژن و چربی زیر پوست می افتد. گاهی ایجاد خط لبخندهای عمیق هم عاملی برای لاغر و افتاده تر نشان داده شدن صورت است. به طور کلی هرچه پوست صورت، سفت تر و پرتر باشد، ظاهر چاق تر و مطلوب تری هم خواهد داشت.

پس شما می توانید با نظر یک پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک، برای پر کردن خط لبخند، خط اخم، گودی زیر چشم یا حتی گونه هایتان، در این قسمت ها مقداری ژل یا چربی تزریق کنید تا صورتی پرتر داشته باشید و تا مدتی هم از شر چین وچروک های آن خلاص خواهید شد. ناگفته نماند که اثر تمام پرکننده ها موقتی است و تزریق آنها باید بعد از چند ماه یا حداکثر ۲ تا ۳ سال تجدید شود.

b14خطر ژل پاژ

از تزریق ژل های دائمی مانند ژل پاژ که افراد بسیاری را در کشور ما دچار عوارض بسیار و دردسرهای متعدد کرده است، پرهیز کنید. به طور کلی، اگر ماده ای بخواهد دائمی در بدن بماند، مشکل زا می شود (و احتمال آن هم کم نیست)، عوارض و مشکلاتش هم طولانی تر و ماندگارتر خواهد بود و تا زمانی که آن ماده خارجی کاملا از بدن خارج نشود، مشکل به این سادگی رفع نخواهد شد. سختی کار اینجاست که با توجه به اینکه بدن به ژل پاژ واکنش داده یا نداده باشد و اینکه تزریق ژل پاژ متمرکز در یک منطقه انجام شده باشد یا به صورت منتشر، تخلیه آن می تواند انجام شدنی یا بسیار مشکل و در مواردی هم غیرممکن باشد.

تزریق چربی

یکی از راه های تقریبا دائمی برای حجیم تر کردن بافت صورت، استفاده از چربی بدن خود فرد برای این منظور است. بدین ترتیب که چربی از قسمتی مناسب مانند کناره خارجی ران یا شکم، پهلو یا کناره داخلی زانو برداشته و سپس به قسمت دلخواه صورت تزریق می شود.

ممکن است بعد از یک بار تزریق، طی مدت چند ماه بخش اعظم چربی تزریق شده جذب شود اما معمولا با تکرار تزریق ها بعد از دو یا سه جلسه، مقداری از چربی برای همیشه در منطقه تزریق شده باقی خواهد ماند و در نهایت، صورت فرد پرتر از روز اولش خواهد شد؛

آن هم یک پرشدگی طبیعی، بی خطر و دائمی. توجه کنید که تزریق چربی نیز مانند تزریق ژل باید به وسیله متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود. به هر حال از آنجا که تزریق ژل های استاندارد یا چربی خود فرد مستلزم پرداخت هزینه است و برخی از افراد نمی توانند از پس هزینه آن برآیند، بنابراین راهکارهای بعدی هم می توانند تا اندازه ای کارساز باشند.

ورزش

سفت و پر بودن بافت گونه ها به پرتر نشان دادن حالت صورت کمک زیادی می کند. به همین دلیل می توان با انجام چند حرکت ورزشی ساده در منزل، قدری به تقویت بافت و افزایش حجم عضلات گونه ها کمک کرد. مثلا این ۳حرکت ورزشی که در ادامه آنها را معرفی می کنیم، تا حد مطلوبی به پر و سفت شدن بافت گونه ها کمک می کنند:

۱. یکی از ورزش های گونه این است که ابتدا باید یک انگشت خود را داخل دهانتان بگذارید و آن را به مدت ۵ ثانیه با قدرت تمام بمکید. به حدی که عضلات گونه شما کاملا سفت و منقبض شوند. بعد از ۵ ثانیه، عضلات صورت و گونه ها را شل و دوباره حرکت را تکرار کنید. لازم است این حرکت حداقل روزی یک بار و هر مرتبه ۱۵ بار انجام شود. انجام این حرکت ورزشی به سفت شدن عضلات گونه ها کمک می کند و باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بیشتر و بهتر به صورت شما می شود. به این ترتیب، بعد از مدتی گونه هایتان سرخ تر و صورتتان پرتر خواهد شد.

۲. حرکت بعدی به این صورت است که ابتدا لب هایتان را به شکل غنچه درآورید و سعی کنید که لب ها و عضلات کناری شان را کاملا سفت نگه دارید. سپس لب ها را از این حالت به حالت خنده درآورید و ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید. ۱۵ مرتبه این کار را تکرار کنید. در طول انجام این حرکت ممکن است احساس کنید عضلات صورتتان خسته و ضعیف شده اند. این کاملا طبیعی است چون از آنها کار می کشید.

۳. حرکت آخر هم که بسیار ساده است، این است که انگشت اشاره و میانی هر دستتان را روی گونه های همان سمت بگذارید و به آرامی گونه ها را به صورت دایره ای ماساژ دهید. این ماساژ به تحریک عضلات گونه ها و ضخیم ترشدن بافت آنها کمک می کند و به این ترتیب، صورتتان پس از مدتی پرتر از سابق به نظر خواهد رسید. انجام این ورزش ها به افراد جوان بیشتر توصیه می شود.