مه شو: درمان مو با روغن های گرم برای بازگشت موهای خشک و آسیب دیده به شرایط طبیعی و نرمال، راه حلی بسیار موثر و مفید محسوب می شود.

در این مقاله با روش صحیح استفاده از این روغن ها، بیشتر آشنا خواهیم شد تا آنطور که باید، از نتایج فوق العاده مفید و موثر آن بهره مند شویم.

roghan

همانگونه که از نام این روغن ها مشخص است، این درمان با ماساژ پوست و موی سر توسط روغن های گرم انجام می گیرد و سپس طبق دستورالعمل هر کدام از روغن های مو، زمانی را برای جذب کامل آنها در نظر گرفته و بعد موها را با شامپویی ملایم شستشو می دهیم و به این ترتیب ، زمانیکه این کار به طور منظم و طبق برنامه ای خاص اجرا شود، رطوبت از دست رفته را به موها بازگردانده، آنها را لطیف، نرم و براق می سازد ودر ضمن، آسیب های مو را هم ترمیم می کند.

این روش معمولا زمانی که موها بر اثررنگ های شیمیایی، محصولات حالت دهنده موو وسایل حرارتی، آسیب دیده و یا زیاده از حد، رنگ یا دکلره شده باشد، توصیه می شود.

امروزه این تکنیک درمانی و مراقبتی در سالن های آرایش هم انجام می شود. اما استفاده مداوم و طولانی مدت از آن، شاید کمی پرهزینه به نظر برسد.بنابراین اگر به دنبال روش های کاملا طبیعی و کم هزینه تری هستید، ایده های بسیار عالی زیر بسیار به شما کمک خواهد کرد.

چگونگی استفاده از تکنیک درمانی با روغن های گرم

شما می توانید از میان انواع روغن های مفید، با توجه به شرایط موهای خود، آنهایی را که تمایل دارید انتخاب نمایید. روغن هایی مثل بادام، نارگیل، زیتون، کانولاو جوجوبا از بهترین ها هستند.در ضمن ترکیب این روغن ها نیز می تواند نتایج شگفت انگیزی را در پی داشته باشد.

برخی افراد پیشنهاد می کنند که این روغن ها را در مایکروفر گرم کنید. اما از آنجایی که کنترل دما در مایکروفر ممکن است برای تعدادی از افراد کمی دشوار باشد، ایده زیاد خوبی به نظر نمی رسد.

بهترین راه برای گرم کردن این روغن ها، حرارت غیر مستقیم آنهاست.در ظرفی کمی آب بریزید.در ظرف دیگری روغن مورد نظر را ریخته و آن را درون آب ظرف اول قرار دهید.بین دو ظرف باید حتما فاصله باشد.چند دقیقه صبر کنید تا روغن گرم شود نه داغ!و بعد آن را از داخل ظرف اول بردارید.

موها را با شانه ای دندانه درشت به آرامی شانه کرده و گره ها را از هم باز کنید.

حالا دمای روغن را چک کنید، طوریکه حرارت آن قابل تحمل باشد.بعد با نوک انگشتان، پوست سر را با این روغن و با حرکات دورانی ماساژ داده و تمام موها را از ریشه تا نوک موها به روغن آغشته سازید.در آخر می توانید مجددا موها را شانه بزنید تا روغن به تمام موها برسد.در این مرحله موها را با کلاه حمام پوشانده و حداقل نیم ساعت صبر کنید و بعد با شامپویی ملایم آنها را بشویید و اجازه دهید تا در هوای طبیعی و خود به خود خشک شوند.

این درمان در ابتدا باید حداقل دوبار در هفته انجام گیرد تا موها به شرایط طبیعی خود بازگردند و بعد برای حفظ سلامت ، زیبایی و لطافت موها، یکبار در هفته هم کافی خواهد بود.

ضمن استفاده از هر کدام از این روغن های گرم به تنهایی، می توانید از دستورالعمل های زیر هم که ترکیبی از روغن های طبیعی و گیاهان است، به نتایج شگفت انگیزی دست یابید.

-چند شاخه رزماری تازه را به روغنی که در حال گرم شدن است، اضافه کرده و تا گرم شدن کامل روغن صبر کنید. قبل از استفاده از این ترکیب، برگ های رزماری را کاملا فشار دهید و بعد از این ترکیب برای موهای خود استفاده نمایید.

-سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با همین مقدار روغن کانولا با هم ترکیب کرده و چند قطره اسانس گل یاسمن را به آن بیفزایید.

-4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با هم مخلوط کرده و پوست و موی سر را با آن ماساژ دهید.روغن نارگیل ، پوست سر را به خوبی تغذیه کرده و عسل، موها را نرم و لطیف می سازد.

-ترکیب 5 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و استفاده منظم از آن، تاثیری فوق العاده بر سلامت و زیبایی موها خواهد داشت.

-2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با همین مقدار روغن دانه سویای ارگانیک مخلوط کرده و روغن گرم حاصل از آن را برای موها استفاده نمایید.

با پیروی از این روش موثر، پس از گذشت مدت کوتاهی ، شاهد موهایی سالم، نرم و براق خواهید بود.