mahsho mm2

مه شو: شاید سؤال خیلی از افراد این باشد که چرا موهای ما سفید می شود؟ سفید شدن مو یک پدیده طبیعی است که به غیر از موارد ارثی تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار دارد.بسیاری از عوامل خارجی نقش مؤثری در سفید شدن مو دارند و در مقابل عوامل بسیار دیگری وجود دارند که برای سلامت و زیبایی مو بسیار مهم می باشند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

سیگار: استعمال سیگار موجب تجمع چربی زائد در اطراف پیاز مو شده و مانع از رسیدن مواد غذایی به آن می شود. بنابراین، سیگار را ترک کنید.

ویتامین B: ویتامین B برای مو بسیار مفید و ضروری هستند. از جمله مواد غذایی مفید که حاوی ویتامین B بالایی است که برای سلامت و زیبایی مو بسیار مهم می باشد، برنج است.

سعی کنید برنج خود را آبکشی نکنید زیرا با آبکشی سهم بزرگی از ویتامین B برنج از آن خارج می شود. سبوس برنج برای سلامت مو بسیار پراهمیت است، بنابراین مصرف آن را فراموش نکنید. از سبوس برنج یا شلتوک می توانید به صورت دم کرده مانند چای استفاده نمایید.

محصولات آرایشی و بهداشتی: بسیاری از افراد با استفاده از انواع ژل، کرم های مو، واکس مو و یا روغن هایی که از ترکیبات آنها اطلاعی ندارند برای زیبایی موی خود استفاده می کنند و استفاده از آنها را نشانه توجه و مراقبت موهای خود می دانند، این در حالیست که بسیاری از این محصولات آرایشی و بهداشتی چیزی جز ضرر برای مو ندارند.

حتما در هنگام خرید و استفاده از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی دقت نمایید تا محصولات معتبر را خریداری کرده و در استفاده از آنها حد اعتدال را نگه دارید. بهتر است قبل از استفاده از اینگونه محصولات با پزشک متخصص مشورت نمایید.

بهتر است بعد از استحمام، به جای استفاده از انواع ژل و کرم که موجب خفگی مو می شوند از انواع روغن های مفید گیاهی استفاده نمایید.

البته نکته ای که در مورد استفاده از انواع روغن وجود دارد این است که هیچ روغنی نباید بیشتر از 3 ساعت بر روی مو بماند. حتما پس از 3 ساعت موی خود را با یک شامپوی مناسب بشویید.

سبزیجات و میوه های تازه: برای داشتن موهایی سالم و برای جلوگیری از سفید شدن مو، از میوه ها و سبزیجات تازه ای مانند کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر استفاده کنید. اسفناج به غیر از تقویت غده های رنگینه ای مو، منبع غنی آهن می باشد که برای تقویت مو بسیار مفید است.

برای حفاظت از موی خود از رسیدن گرد و خاک و دوده به موی خود ممانعت نمایید زیرا برای سلامت مو بسیار مضر هستند.

بجای استفاده از شانه پلاستیکی، از شانه چوبی استفاده نمایید. نکته دیگر اینکه تا حد امکان در حمام موی خود را شانه نزنید و هنگامی که موهایتان خیس است از شانه کردن اجتناب کنید.

با استفاده از حنا و یا گل ختمی موهای خود را تقویت نمایید.

از استرس دوری کنید زیرا استرس یکی از بزرگترین عوامل مؤثر در ریزش و سفیدی مو است.