مه شو: با نزدیک شدن دوره گرما و شروع فصل زیبای تابستان ،تمایل به شنا در دریا و استخرها، بدون رعایت نکات لازم،سلامت و زیبایی موها را به طور جدی تهدید می کند، اما در عین حال،با آگاهی از اصول مراقبت از پوست و مو در هر دوره خاص سال، می توان از این آسیب ها پیشگیری کرد.

متخصصان پوست و مو، برای مراقبت از موها، نکات تابستانی زیر را به همه افراد توصیه می کنند:

-در روزهای گرم سال، حتما با کلاه، روسری یا دستمال سر، موها را بپوشانید.

-اگر قصد دارید در دریا یا استخر شنا کنید، حتما از کلاه شنا استفاده کنید.کلر موجود در استخر و نمک دریا فوق العاده آسیب زننده هستند.در ضمن، قبل از ورود به آب، موها را با نرم کننده محافظ مو شستشو دهید.این کار از موهای شما در برابر کلر و آب دریا محافظت خواهد کرد.

بعد از شنا هم حتما با شامپو و نرم کننده مناسب نوع موی خود، موها را بشویید.

فراموش نکنید که رعایت این نکته، در استخرهای روباز اهمیت بیشتری پیدا می کند.چرا که نه تنها کلر موجود در آب استخر، بلکه اشعه آفتاب هم موجب صدمات جدی به موها خواهد شد.

- این روزها، وجود محصولات خاص مراقبت از مو همراه با spf لازم، به خوبی از موهای شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت خواهند کرد.

-نکته ای که بهتر است توجه خاصی به آن داشته باشید این است که موهای فر، رنگ و دکلره شده، بیشتر مستعد آسیب و شکست هستند.بنابراین با در نظر گرفتن این نکته، توصیه های مراقبتی را فراموش نکنید.

-یکی از بهترین راهها برای تقویت و محافظت از سلامت موها، ویتامینه کردن مو، یکبار در هفته است.در مقالات گذشته مه شو در این مورد به طور مفصل صحبت کرده ایم.سعی کنید هفته ای یکبار، پوست و موی سر موها را با روغن های گرم مو، کاملا ماساژ داده ، روی موها را بپوشانید و بعد از یک ساعت، موها را بشویید.