بهترین و موثرترین روش خلاص شدن از شر مو خوره کوتاه کردن موها است. با این حال راه هایی وجود دارد برای که برای پیشگیری و کاهش موخوره تا حد قابل توجهی موثر است. موخوره حاصل آسیب هایی است که به لایه ی بیرونی مو ها وارد می آید . این لایه ی بیرونی شامل پروتئین های مرده ای است که از لایه های درونی محافظت می نمایند . بنا بر این وقتی لایه ی بیرونی از بین می رود فیبر های لایه ی درونی به دو یا سه قسمت مجزا از هم تقسیم می شوند. علاوه بر این مو خوره می تواند چندین بار روی یک رشته مو اتفاق بیافتد. فاکتورهایی نظیر شانه زدن بیش از حد مو ، استفاده از وسایل حالت دهنده ی برقی مثل اتو مو ، درمان های شیمیایی ، پوست سر خشک ، شستن بیش از اندازه ، اثرات مخرب محیط زیست و کمبود ویتامین و مواد معدنی می توانند از مهمترین دلایل بروز موخوره باشند. این نکته را به خاطر داشته باشید که برخلاف باور همگان موخوره از رشد طبیعی مو جلوگیری نمی کند.

در اینجا راه هایی که برای موهای آسیب دیده و به حداقل رساندن مو خوره نیاز است را با شما مطرح می کنیم.

روغن زیتون : روغن زیتون را در مایکروویو با حرارت ملایم برای مدت بیست ثانیه قرار دهید. سپس به وسیله ی روغن گرم شده کف سر و موها را ماساژ داده و حوله ای گرم برای مدت نیم تا یک ساعت دور سر خود بپیچید و بعد با شامپو شست و شو دهید. این کار را حداقل هر هفته یکبار انجام دهید . به جای روغن زیتون می توان از ترکیب یک قاشق چای خوری روغن زیتون ، روغن کرچک و روغن خردل استفاده کرد.

مایونز : استفاده از سس مایونز خصوصا در قسمت انتهایی موها و دو بار در هفته برای آبرسانی مو و بازسازی قسمت انتهای آن بسیار مفید است. مایونز را برای مدت نیم ساعت روی موها رها کرده و بعد بشویید.

عسل : تقریبا چهار قاشق غذاخوری از عسل را روی موخوره ها بمالید . همچنین می توانید عسل را با ماست ترکیب کرده و از آن روی موخوره ها استفاده نمایید. بعد از استفاده از عسل بیست دقیقه موها را استراحت داده و سپس شست و شو دهید.

برای آنکه موخوره ها دیده نشوند می توانید از کمی سرم براق کننده روی آنها استفاده کنید. این محصول به طور موقت موخوره را به هم می چسباند ولی برای رفع مشکل به این محصولات شیمیایی نم توان اعتماد کرد.

نکاتی برای پیشگیری از موخوره

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند در پیشگیری از ایجاد موخوره و همچنین درمان آن موثر باشد. حداقل هر شش تا هشت هفته پایین موها را کمی کوتاه کنید. از وسایل گرمازا برای حالت دادن مو استفاده نکنید. اگر مجبور به استفاده از این وسایل هستید ، حتما از یک اسپری محافظت کننده از گرما بر روی مو استفاده کنید. علاوه بر این هنگام سشوآر کشیدن وسیله را حداقل چهار اینچ از موهای خود فاصله دهید.