جوانه گندم علاوه بر کند کردن روند ریزش مو باعث رفع بی خوابی ، خستگی و اختلالات عصبی می شود.

جوانه ها از مواد غذایی هستند که در گروه سبزیجات محسوب می شوند ، جوانه گندم سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و ارزش غذایی بالا دارد. تغییرات شیمیایی که در هنگام جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است ، ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسید در پیشگیری از اکسیده شدن کلسترول مفید بوده و باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین جوانه ها دارای فیبر و سلنیوم و فینریوم هستند که در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده اند و برای رفع یبوست مفید است. جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی های پوستی و شادابی پوست موثر است که می توان آن را به عنوان ماسک جوانه گندم استفاده کرد و از سوی دیگر در زنان باردار و شیرده که نیاز غذایی بالایی دارند حتما جوانه گندم باید در برنامه غذایی شان گنجانده شود.

روغنی که در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب درآمده که قابل هضم است. ویتامین B به خصوص B1 در جوانه که برای تعادل سیستم عصبی ضروری است ؛ این ماده غذایی برای رفع بی خوابی ، خستگی و اختلالات عصبی افرادی که از این موضوع رنج می برند ، مفید است. در مورد کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند. این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذایی شان گنجانده شود.

درخشش مو

آب لیمو ترش باعث شده که موها دیرتر خشک شوند. اما در عین حال به موها فرم داده و بر درخشش آن ها می افزاید. برای اینکه موهای روشن و خوش رنگی داشته باشید بهتر است از گل بابونه یا عصاره آن برای شست و شوی مو خود استفاده نمایید.

برای اینکه موهای تیره شما براق باشند بهتر است از جوشانده اکلیل کوهی یا روغن بادام شیرین برای ماساژ موی خود استفاده کنید و پس از 30 دقیقه موها را بشویید. برای درخشش و براقی موهای بلوند و روشن ، بهتر است هنگام آب کشی ، کمی آب لیموترش که در این حالت موها پرپشت تر و خوش حالت تر خواهند بود به آب بیفزایید و موها را با این محلول شست و شو داده و سپس خشک نمایید.