اگر احساس می کنید که موهایتان لطافت و انعطاف ندارد و زنده و براق نیست باید رژیم غذاییتان را تا حدودی تغییر دهید. در برنامه غذایی تازه ای که تدارک می بینید، غذاهایی که دارای ویتامینهای گروه B هستند بیشتر بگنجانید تا موها زنده شوند و جلوه و جلای بیشتری داشته باشند.

برای شستن موهای خشک باید از یک شامپوی گیاهی بهره بگیرید و بیش از هفته ای یکبار موهایتان را نشویید. پس از شامپو کردن موها، برای تقویت سر از یک زرده تخم مرغ استفاده کنید. زرده تخم مرغ را به شامپویی که با آن سر را می شویید نیز می توانید اضافه کنید. در این صورت زرده تخم مرغ با شامپو مخلوط می شود و پس از آبکشی بوی ان باقی نمی ماند.

یکی از بهترین راههای تقویت موها این است که دو عدد زرده تخم مرغ و نصف ورقه زلاتین ساده را در یک چهارم لیوان آب جوش حل کنید و به مدت نیمساعت روی سر بگذارید و بعد بشویید.

روغن کرچک و روغن نارگیل به تقویت و سالم سازی اینگونه موها کمک می کند. برای استفاده از این روغنها، بهتر است شب سر را با روغن چرب کنید و صبح با شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته می توانید انجام دهید.

اگر نمی خواهید شبها با موهای چرب بخوابید، چند ساعت پیش از حمام، موها را با روغن کرچک یا روغن نارگیل چرب کنید و بعد با حوله مرطوب و گرم آن را بپوشانید و بعد بشویید.

یکی دیگر از راههای تقویت و زیبا سازی موهای خشک و مرده این است که پوست سر را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و بعد به مدت یک تا دو ساعت با حوله مرطوب و گرم بپوشانید و سپس بشویید.