شامپو تقویت کننده

مواد اولیه :

16 ق.غ. نمک 1 ق.غ. پودر نشاسته

2 ق.غ. پودر ریشه ایرسا 1 ق. غ. جوش شیرین

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را باهم مخلوط کرده در ظرفی بریزید برای هر بار مصرف 1 قاشق غذاخوری از این شامپو خشک را به مدت 5 دقیقه به سر بمالید، نیم ساعت صبر نموده و موها را به آرامی شانه کنید تا سر کاملاً پاک شود هفته ای 2 بار این عمل را تکرار کنید.

فواید: با مصرف این شامپو موها نرم شده و تقویت می شود.

محلول های تقویتی

با برخی از گیاهان می توان همراه با سرکه محلول هایی برای تقویت و زیبا شدن مو تهیه نمود. این پدیده شاید برای شما تازگی داشته باشد اما درکشورهای اروپائی استفاده از این محلول ها بطور گسترده در بین افرادی که تمایل به استفاده از داروهای گیاهی دارند متداول می باشد. به شما نیز توصیه می شود از این محلول ها که تأثیر آن بارها امتحان شده است. استفاده نمائید. باید توجه داشته باشید که بعد از شستن مو با صابون یا شامپو و یا هر شوینده دیگر، این محلول ها را به سر ماساژ دهید و بعد از آن سر را خشک نمائید. برای هر بار مصرف 3 قاشق غذاخوری از محلول همراه 1 لیوان آب می توان استفاده نمود.

محلول رفع چربی سر و تقویت کننده مو

مواد اولیه :

4 ق. غ. گل بابونه 4 ق.غ. بومادران

2 ل. آب جوش 1 ل. سرکه سیب یا انگور

طرز تهیه و مصرف :

بابونه و بومادران را در ظرف آب ریخته روی حرارت قرار دهید مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد از حرارت برداشته در آن را بگذارید مدت 2 ساعت صبرکنید سپس صاف نموده، سرکه را به آن اضافه نمائید پس از 24 ساعت قابل مصرف می باشد. برای مصرف ابتدا موها را شسته 3 قاشق غذاخوری از محلول را در 1 لیوان آب ریخته به تمامی مو ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه سر را خشک کنید.

فواید : بابونه برای موهای بلوند بسیار مناسب است، بوی مطبوعی نیز دارد. بومادران از چرب شدن موها و ریزش قبل از موعد ممانعت بعمل می آورد و از شدت فعالیت غدد چربی مو نیز کم می کند.

آموزش تهیه چند شامپو خانگی عالی برای تقویت مو سر